Prievidza.
Minuloročný tretí ročník participatívneho rozpočtu v Prievidzi hodnotí miestna samospráva ako úspešný. Život v meste pomohlo zlepšiť osem občianskych projektov, ktoré prispejú k lepšiemu vzdelávaniu či sociálnej pomoci. Informoval o tom hovorca mesta Michal Ďureje.
Vlani v júli sa podarilo volejbalovým nadšencom revitalizovať ihrisko na plážový volejbal v areáli Základnej školy P. J. Šafárika, čím vznikol na území mesta nový športový priestor na aktívne trávenie voľného času. Projekt Ulice v obrazoch II je podľa neho pokračovaním série malieb starej Prievidze na fasádach bytových domov od umelca Ivana Jakušovského. Ten využil finančné prostriedky na realizáciu poslednej, siedmej maľby na fasáde bytového domu na Ulici Ivana Krasku, ktorej námetom bola železničná stanica.
Členovia občianskeho združenia Mladý ochranár prírody Prievidza zase svojimi aktivitami prispeli k zlepšeniu podmienok na hniezdenie vodného vtáctva pri jazierku v mestskom parku, vymenili zábradlie nad výpustom a zorganizovali vzdelávacie aktivity pre verejnosť.
Zámerom Základnej organizácie Slovenského zväzu ochrancov prírody a krajiny v Prievidzi bolo pokračovať v projektoch Včely v meste a Vtáky v meste, finančné prostriedky využili na kampaň Ako pomôcť ježkom a osadenie vtáčích búdok vo viacerých lokalitách mesta. Detský spevácky zbor Music centrum zase vydal edukačné hudobné CD, ktoré daruje základným a umeleckým školám či centrám voľného času.
Mobilný hospic sv. Lujzy využil financie z mesta na pokrytie cestovných nákladov a nákup nových zdravotných a kompenzačných pomôcok, ktoré sa používajú pri liečbe onkologických chorôb, ako napríklad kyslíkový koncentrátor.
Fórum pre pomoc starším zorganizovalo niekoľko vzdelávacích seminárov o právach seniorov a prevencii domáceho násilia. Okrem toho sa organizácii podarilo vytvoriť aj skupiny mladých ľudí, ktorí robili spoločnosť osamelým seniorom.
Literárny klub Poet vydal knižnú publikáciu, ktorá informuje o Prievidzi a hornej Nitre. Tú bezplatne daruje do všetkých základných škôl v meste.