Štvrtok 22.05.2025
Dnes má meniny 
Júlia, Juliana
°C
21.05.2025 03:05

Školáci sa s dôverou obracajú na linku VIAC AKO NI(c)K


VIAC AKO NI(c)K - Národná linka na pomoc deťom v ohrození


Národná linka na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K je od začiatku mája prístupná aj prostredníctvom školského informačného systému EduPage, čo prinieslo počas posledných dní prudký nárast záujmu o služby linky zo strany školákov a ich rodičov.


Odborníkov na Národnej linke na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K kontaktuje počas bežného dňa spravidla pár desiatok ľudí. Počas prvého dňa po oficiálnom zaradení linky do systému EduPage sa na nich obrátilo niekoľko stoviek detí a dospelých. „Zaradenie Národnej linky na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K do systému EduPage je jednou z mnohých iniciatív rezortu práce, vyvíjaných s cieľom byť bližšie ľuďom a poskytnúť im efektívnu podporu. Veľmi ma teší, že táto úspešná spolupráca s rezortom školstva splnila svoj cieľ a mnoho detí i dospelých sa obrátilo na našich odborníkov na linke,“ povedal minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš.

V priebehu 5.mája, prvý deň po oficiálnom zaradení odkazu na Národnú linku na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K do systému EduPage, kontaktovalo odborných konzultantov linky prostredníctvom četu alebo e-mailu 632 detí a dospelých. V období od 5.mája do 9.mája s sa linkou spojilo celkovo 947 ľudí.

Generálny riaditeľ a generálny tajomník služobného úradu Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny Peter Ormandy vysvetlil, že viacerých školákov motivovala ku kontaktovaniu linky viac zvedavosť ako hľadanie pomoci v zložitej situácii: „Záujem o Národnú linku na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K bol počas prvého oficiálneho dňa v systéme EduPage aspoň desaťnásobne vyšší ako počas bežných dní. Najdôležitejšie je, že vďaka spojeniu so školami sa na nás obrátilo aj mnoho detí, ktoré skutočne čelia násiliu a my sme im mohli aktívne pomôcť. Pozitívne je aj to, že odborníkov kontaktovali aj deti zo zvedavosti, naši konzultanti sa s nimi rozprávali o možnostiach konzultácie a podpory, šírili tak osvetu o rôznych druhoch násilia a možnostiach, ako im čeliť. Deti a mladých ľudí ubezpečili, že v linke majú oporu pri pomoci s negatívnym prežívaním. Potvrdilo sa, že linka sa za štyri roky svojej existencie dostala do povedomia širokej verejnosti ako spoľahlivý pomocník, na ktorého sa ľudia obracajú s dôverou.“

V roku 2024 podporila Národná linka na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K 7 544 klientov, o 1 442 viac ako v roku 2023. Od spustenia na konci apríla 2021 kontaktovalo odborných konzultantov cez čet viac ako 26 271 klientov. Medzi najčastejšie ťažkosti, s ktorými klienti linku kontaktujú, patria duševné zdravie, šikana, kyberšikana, sociálna izolácia, vzťahy s rodičmi a rovesníkmi. V najťažších prípadoch píšu klienti s tendenciou k sebapoškodzovaniu, poruchami príjmu potravy alebo k suicidálnym sklonom. Linka je dostupná cez webové prehliadače, prostredníctvom mobilnej aplikácie a najnovšie ju môžu žiaci či študenti škôl a ich rodičia nájsť aj v školskom systéme EduPage. K odkazu na linku je možné dostať sa z hlavného menu cez položku „Šikana a duševné zdravie“.

O Národnej linke na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K

Národná linka na pomoc deťom v ohrození VIAC AKO NI(c)K je prvou štátom zriadenou linkou pomoci pre deti a mladých ľudí nielen na Slovensku, ale v celej Európe. Nie je tu iba pre deti, ktoré bezprostrednému násiliu čelia. Môžu sa na ňu obrátiť aj deti alebo mladí ľudia, ktorí poznajú vo svojom okolí mladého človeka s problémom a chcú mu pomôcť. Rovnako tak môžu národnú linku kontaktovať aj dospelí klienti s podnetom alebo konzultáciou k riešeniu prípadu násilia na dieťati. Národná linka poskytuje v prvom rade poradenstvo, prevenciu a aj krízovú intervenciu online dištančnou formou prostredníctvom četovej a mailovej komunikácie.

Deti a mladí ľudia sa môžu obrátiť na národnú linku prostredníctvom webovej stránky www.viacakonick.sk použitím akéhokoľvek webového prehliadača či už v počítači alebo na mobilnom zariadení. Na tejto webovej stránke nájdu informácie o pravidlách pomoci čiže dôležité informácie o tom, ako národná linka funguje, čo môže od nej klient očakávať a pod. Na stránke sú uvedené aj podrobné návody ako vymazať históriu prehliadania v jednotlivých typoch prehliadačov, aby nebolo možné na strane klienta vystopovať jeho návštevu na webovej stránke národnej linky. Deti a mladí ľudia sa môžu skontaktovať s konzultantmi národnej linky aj prostredníctvom mobilnej aplikácie, ktorú je možné bezplatne si stiahnuť či už do mobilného telefónu alebo do tabletu. Pre e-mailovú komunikáciu s klientami slúži adresa pomoc@viacakonick.gov.sk.

Autor: (Zdroj: Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny)


komentáre
SHOW ALL
podobné
17.09.2018
Odštartovala Olompiáda, v separovaní odpadu súťaží vyše 23 000 detí
V bratislavskej Zoologickej záhrade (ZOO) v pondelok odštartoval siedmy ročník veľkej detskej súťaže v separovaní komunálneho odpadu Olompiáda.
viac
05.01.2021
Otváranie škôl je momentálne mimoriadne rizikové
Únia miest Slovenska, a jej členské mestá, včera absolvovali online stretnutie spoločne s ministrom školstva Branislavom Gröhlingom k aktuálnym otázkam súvisiacim s testovaním žiakov a otváraním škôl v januári 2021.
viac
24.10.2022
Odpad odhodený na zem na Slovensku sa môže dostať do mora
Približne desať miliónov ton plastového odpadu končí ročne v moriach a oceánoch. Patria medzi ne obaly, PET fľaše, jednorazové igelitové vrecká, hygienické potreby alebo cigaretové ohorky.
viac
07.05.2025
Linka na pomoc deťom VIAC AKO NI(c)K pomáha už 4 roky
Anonymná linka vznikla v roku 2021 s cieľom podporiť deti a mladých ľudí, ktorí prežívajú akúkoľvek formu násilia alebo majú nejaký problém, ohľadom ktorého sa chcú poradiť s odborníkmi.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa