Samospráva plánuje využiť eurofondy na rekonštrukciu súčasných trolejových tratí i na výstavbu nových.
Ďalším projektom na žiadosť o financie zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) je Strategický plán rozvoja dopravnej infraštruktúry SR.
Podľa slov hovorkyne prešovskej radnice Veroniky Kmetóny Gazdovej ide o kľúčový dokument pre čerpanie ďalších fondov pre oblasť dopravy v meste.
Eurofondy plánuje samospráva využiť aj na rekonštrukciu súčasných trolejových tratí i na výstavbu nových, napr. Rusínska – Kuzmányho alebo trolejizácia sídliska Šváby a ďalších častí Prešova. "Nenávratný finančný príspevok (NFP) chce mesto využiť aj na modernizáciu depa a opravárenských dielní v prešovskom dopravnom podniku," uviedla hovorkyňa s tým, že mesto by sa tak vo všetkých prípadoch podieľalo 5 % spolufinancovaním, keďže dotácie pokryjú 95 % nákladov na každý projekt. "V prípade schválenia týchto žiadostí by šlo o najväčší objem čerpania európskych fondov v histórii Prešova," dodala.
Mestu Prešov bola naposledy schválená žiadosť o poskytnutie NFP pre projekt Modernizácia vozového parku trolejbusov v Prešove. Kúpa 15 nových strojov mestskej hromadnej dopravy sa bude realizovať prostredníctvom dotácie z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR vo výške 8,3 milióna eur a Dopravný podnik mesta Prešov investuje viac ako 400 000 eur z vlastných zdrojov.
Na prešovské cesty by tak malo pribudnúť desať kusov trojnápravových nízkopodlažných asynchrónnych trolejbusov s kĺbovou verziou a päť kusov dvojnápravových nízkopodlažných trolejbusov, ktoré by mali byť dodané na jar budúceho roka. "Proces verejného obstarávania bol začatý, tejto investícii predchádzal súhlas mestského zastupiteľstva," uviedla Kmetóny Gazdová. Kúpa nových vozidiel by mala podľa jej slov nielen zvýšiť komfort cestujúcich, ale najmä ich bezpečnosť.