Snímka zdroj: (KSK).
Most nad železničnou traťou Košice – Žilina za obcou Kluknava postavený v roku 1958 sa dočkal opravy. Košický samosprávny kraj začiatkom mája rozbehol jeho rekonštrukciu. Most bol dlhodobo v zlom stave, v betónových oporách sa nachádzali trhliny a hydroizolácia už bola nefunkčná.
„Tento most už na prvý pohľad nebol v dobrom technickom stave. Vzhľadom na to, že ide o dopravne dôležitý cestný ťah, most je privádzačom na diaľnicu D1 v smere z Hnileckej doliny, snažili sme sa čo najskôr nájsť finančné zdroje potrebné na jeho rekonštrukciu. V minulom roku sme pripravili administratívnu časť, po zime sa púšťame do prác na samotnom moste. V rámci rekonštrukcie bude odstránený mostný zvršok, škáry medzi nosníkmi budú vyplnené, vybudované bude nové mostné príslušenstvo a záverný múrik bude dobetónovaný. Nakoľko ide o most nad železničným priecestím, práce čiastočne obmedzia aj železničnú dopravu,“ informoval predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.
Práce budú zahŕňať aj opravu nosnej konštrukcie spodnej stavby, úpravu výškových pomerov cesty a úpravu okolia mosta. Rekonštrukcia bude prebiehať po poloviciach, čo znamená, že premávka bude riadená vždy v jednom jazdnom pruhu. Rýchlosť jazdy bude znížená na 30 kilometrov za hodinu a dopravu bude riadiť svetelná signalizácia. Nakoľko sa most nachádza v ochrannom pásme elektrifikovanej železničnej trate Košice – Žilina, práce pod mostom budú realizované počas traťových a prúdových výluk.
Rekonštrukciu mosta za obcou Kluknava financuje Košický samosprávny kraj z úveru z Európskej investičnej banky a vlastných zdrojov. Práce si vyžiadajú takmer 545 000 eur.
„Zo 660 mostov v kraji je až 70 z nich vo veľmi zlom stave. Aj v tomto roku je preto jedno z našich priorít rekonštrukcia mostov, ktoré sú v najhoršom stave. Na opravy ciest a mostov sme v tomto roku vyčlenili historicky najvyššiu sumu peňazí, a to 40-miliónov eur,“ dodal Trnka.