Ilustračná snímka.
V súvislosti s COVID situáciou boli zriadené a následne budú aktivované schránky poskytovateľom sociálnych služieb. Zriadili sa elektronické schránky takmer 1 000 organizáciám poskytujúcim sociálne služby. Aktivácia ich e-schránok sa spustí 1. januára 2021.
V súčasnej pandemickej situácii je častou podmienkou poskytovania finančnej COVID podpory podávanie žiadosti cez elektronickú schránku. MIRRI SR tak vyšlo v ústrety požiadavke Ministerstva práce, sociálny vecí a rodiny SR a v súlade so zákonom o e-Governmente a s uznesením vlády SR prednostne zriadilo elektronické schránky takmer 1 000 organizáciám poskytujúcim sociálne služby. Aktivácia ich e-schránok sa spustí 1. januára 2021.
Ministerstvo práce sociálnych vecí a rodiny SR v súčasnosti eviduje 2 292 aktívnych poskytovateľov sociálnych služieb, ktorí majú rôzne právne formy a pôsobia v rôznych oblastiach, ako napríklad zariadenia sociálnych služieb, prepravná služba a mnohé iné. V súčasnej dobe má správne zriadenú a aktivovanú schránku, vrátane prístupu štatutára, 1 230 takýchto subjektov. Zvyšným 1 000 právnickým osobám NASES zriadil e-schránku prednostne. K automatickej aktivácii týchto schránok dôjde 1. januára 2021.
Štát tak bude s poskytovateľmi sociálnych služieb komunikovať elektronicky a nebude im doručovať úradné rozhodnutia poštou. Tieto organizácie vedia ústredný portál využiť aj na realizáciu podaní a budú mať možnosť reagovať na rôzne schémy COVID podpory cez slovensko.sk.
Poskytovať sociálne služby môže samotná obec, vyšší územný celok, ktoré si na túto službu môžu zriadiť rozpočtovú alebo príspevkovú organizáciu, alebo môže ísť o neverejných poskytovateľov.
Na prístup do elektronickej schránky je potrebné mať elektronický občiansky preukaz s čipom, bezpečnostný osobný kód (BOK) a príslušné certifikáty.
Bližšie informácie sa dočítate TU.