Snímka zdroj: (hmb).
Viac ako 30 reklamných plôch zmizne z parkov a verejných priestranstiev Bratislavy. Hlavné mesto v spolupráci s Asociáciou vonkajšej reklamy (AVR) vytypovali desiatky reklamných zariadení v Ružinove, v Novom meste, Karlovej Vsi a v Starom Meste, ktoré postupne odstránia.
Prvých šesť bilbordov padne dnes (27. 3.) v Ružinove. „Som rád, že plním svoj sľub Bratislavčanom a mesto pokračuje v čistení verejných priestranstiev od nelegálnej reklamy. Dnes začíname odstraňovať bilbordy, ktoré sú umiestnené úplne nevhodne na trávniku a zeleni,“ uviedol primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. „Chcem požiadať starostov, aby sa prestali báť a začali konečne aj oni odstraňovať nelegálnu reklamu zo svojich pozemkov, respektíve pozemkov mesta, ktoré majú zverené, dodal primátor.
So zástupcami Asociácie vonkajšej reklamy sa primátor v piatok 24. marca dohodol na odstránení nelegálnych bilbordov z parkových plôch v meste. Kým hlavné mesto môže odstraňovať nelegálne bilbordy len z mestských pozemkov, AVR má kompetencie odstraňovať nelegálne reklamné zariadenia aj zo súkromných pozemkov, voči ktorým samospráva nemá právomoci. Okrem AVR mesto intenzívne komunikuje aj s mestskými časťami, aby, podobne ako hlavné mesto, znižovali počet reklamných zariadení v meste.
Podľa passportu reklamných zariadení má hlavné mesto v priamej správe 3 084 bilbordov, z toho 1 031 je neoznačených, a teda nelegálnych. Na stavebné úrady mesto zaslalo 457 žiadostí na odstránenie vizuálnych reklám. K dnešnému dňu mesto získalo 127 povolení a bilbordy postupne miznú z bratislavských ulíc. Do dnešného dňa bolo odstránených 57 bilbordov, ako aj 428 reklamných zariadení známych ako trojnožky.
Novela stavebného zákona z roku 2015 dáva obciam väčšie právomoci pri odstraňovaní reklamných zariadení, čo je výrazný posun vpred. Bratislava však nie je stavebným úradom, a preto pri každom bilborde, ktorý chce odstrániť, musí požiadať o povolenie stavebné úrady v jednotlivých mestských častiach. Mesto teda nemôže samo efektívne regulovať reklamu na svojom území a určovať, kde reklamu mať chce alebo nechce. S asociáciou sa primátor dohodol na vytvorení manuálu na umiestňovanie reklamných zariadení v meste a zároveň bude presadzovať legislatívne zmeny vedúce k účinnej regulácii vonkajšej reklamy v Bratislave.