Štvrtok 26.12.2024
Dnes má meniny 
Štefan
°C
10.03.2018 10:51

Historické železničky v Miškovci a Košiciach chcú vzájomne prilákať turistov


Ilustračná snímka, zdroj: historicke zeleznice


Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškovci a v Košiciach na Slovensku spoločne uspeli v konkurencii takmer dvesto projektov a získali financie na svoj ďalší rozvoj. V Košiciach plánujú dostavbu staničnej budovy, rekonštrukciu koľajiska či opravu dvoch rušňov.


     

V Miškovci zrekonštruujú jednu zo staníc a do prevádzky uvedú nový osobný vagón.       

"Sme radi, že z časti projektu, ktorá pripadla našej slovenskej strane, budeme môcť dokončiť a vybudovať staničnú budovu, opraviť koľajisko a bývalú stanicu Vpred, teda výhybňu, kde sa budú môcť opäť vlaky míňať. Takisto zrekonštruujeme a prerozchodujeme ďalší motorový rušeň, ktorý prispeje k väčšej, bezpečnejšej a ekologickej prevádzke," uviedol pre TASR predseda občianskeho združenia Detská železnica Košice Ľubomír Lehotský s tým, že sa bude volať Vlasta.       

Areál železničky chcú tiež spestriť železničným pamätníkom – ďalším rušňom, tentoraz na podstavci, ktorý sa bude volať Miškovec. "Našou snahou je prinavrátiť detskej železnici jej pôvodnú tvár, do ktorej už ale musíme zakomponovať aj moderné požiadavky na prevádzkovanie takejto železnice ako atraktívneho turistického bodu v Košiciach,“ doplnil Lehotský.       

Železnička v Miškovci v rámci projektu rozvíja stanicu na ulici Dorottya, kde po malej modifikácii trate vznikne nová scenéria železnice. Ako ďalší prvok projektu bude spojazdnený nový vozeň, ktorý bude identický s už používaným malým uzavretým vozňom. Nový vozeň v mene partnerstva bude pomenovaný Košice a jeho vybavenie sa bude niesť v tejto téme.       

"Najviac si sľubujeme od toho, že obe železničky budú spolupracovať, budú sa veľmi aktívne a významne navzájom propagovať a takto budú ťahať turistov z jednej i druhej strany hranice a prepájať akýsi pomyselný železničný most medzi Košicami a Miškovcom," doplnil Lehotský.      

 "Tieto železničky majú spoločnú minulosť a čaká ich spoločná budúcnosť. Práve preto je dôležité, aby problémom čelili spoločne. Obidve železničky majú sto rokov. Jedným z problémov je nákup starých historických vozňov," priblížil Gyula Bozsó z lesného závodu Estakerdeo v Miškovci s tým, že pomenovaním rušňa a vozňa podľa miest chcú reprezentovať ich partnerstvo.       

Slovensko-maďarský projekt obnovy dvoch susediacich úzkorozchodných železníc – Košickej detskej historickej železnice (KDHŽ) a železnice v Miškovci – Lillafuredi Álami Erdei Vasút (LÁEV) spája podobný osud i problémy. Celkový rozpočet projektu je 577.929,38 eura, z toho na detskú železnicu pripadne 268.708,27 eura, maďarskí partneri získali 222.532,70 eura.       

Dvojročný projekt je financovaný z prostriedkov Európskej únie prostredníctvom Európskeho fondu regionálneho rozvoja.      

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
16.12.2016
Karpatská nadácia rozdelila organizáciám v regióne 24 000 eur
Karpatská nadácia (KN) v Košiciach vyhodnotila štvrtý ročník grantového programu spoločnosti T-Systems Slovakia 'T for all, all for T'. V rámci neho sumou 24 000 eur podporí desať projektov z košického a prešovského regiónu.
viac
18.01.2019
Železničky v Miškovci a v Košiciach predstavujú spoločný rozvojový plán
Historické úzkorozchodné železničky v maďarskom Miškovci a v Košiciach počas piatkovej konferencie v Košiciach predstavujú spoločný rozvojový plán, ktorý pripravili v rámci cezhraničnej spolupráce prostredníctvom projektu "Úzkorozchodné železnice ako atrakcie a brány do prírody (RailGate)".
viac
06.12.2019
Detská železnica s maďarským partnerom zrealizovali projekt za 578-tis. eur
Košická detská historická železnica a úzkorozchodná železnička maďarskom Miškovci Lillafured zrealizovali v uplynulých dvoch rokoch spoločný cezhraničný projekt v hodnote 578-tis. eur.
viac
29.01.2021
Detská železnica v Košiciach prejde obnovou
Na historickej úzkorozchodnej železničke v Košiciach by mali pribudnúť nové vozne. V rámci cezhraničného projektu plánujú tiež rozsiahlejšiu opravu trate či kotla najstaršej prevádzkyschopnej úzkorozchodnej parnej lokomotívy U36 003.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.37 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.00 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.63 %