Námestie Andreja Hlinku spájajú s "dolným mestom” známe schodištia veľmi typické pre Ružomberok. Je ich šesť. Najdlhšie sú Školské schody s počtom 155 schodov, ktoré svojou mohutnosťou a zdobením charakterizujú vstup na Námestie Andreja Hlinku. Snímka: (ruzomberok.sk).
Ružomberská mestská samospráva spustila na začiatku letných prázdnin špecifickú reklamnú kampaň. Šestnásť pútačov, rozmiestnených po rôznych kútoch Liptova, má prilákať návštevníkov počas letnej sezóny. Iniciatíva radnice ukazuje hlavné ťaháky cestovného ruchu v meste.
"Ide o dvojmesačnú reklamnú kampaň, zameranú na návštevníkov Liptova, ktorí sa už najmä v strednej a hornej časti regiónu nachádzajú. Veríme, že aj vďaka pútačom prídu pozrieť, vyskúšať a ochutnať zákutia mesta či našich dolín," vysvetlil Martin Hromada, vedúci oddelenia regionálneho rozvoja ružomberského mestského úradu. Pútače s tematikou cestovného ruchu metropoly dolného Liptova sú rozmiestnené popri hlavných cestách od Pribyliny, cez Liptovský Peter, Liptovský Mikuláš, Demänovú či Liptovský Trnovec až po Bešeňovú, Biely Potok a štyri plochy na vstupe do Ružomberka.
Predstavujú centrum Ružomberka, Malinô Brdo, CykloKorytničku, Čutkovo, Vlkolínec a Hrabovo. "Ako motívy nám poslúžili fotografie nekomerčného charakteru, ktoré reprezentujú hlavné lokality cestovného ruchu u nás," doplnil Jaroslav Maga z ružomberskej radnice. Podľa jeho slov je hlavnou úlohou kampane ukázať formou pútavých panorám krásnu dolnoliptovských lokalít a tým prilákať návštevníkov do Ružomberka.
"Financovanie kampane sme zabezpečili prostredníctvom štátnej dotácie do Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Liptov. Rozpočet sme mali do 4000 eur," dodal Hromada. Podľa jeho ďalších slov výsledné výstupy boli konzultované s členmi komisie pre regionálny rozvoj a cestovný ruch pri mestskom zastupiteľstve.