Snímka zdroj: (mvsr).
Zriadenie nového klientskeho centra a združenie celej agendy pod jednu strechu umožnila rekonštrukcia administratívnej budovy na Hostinského ulici, kam sa v uplynulých mesiacoch presťahoval Okresný úrad (OÚ) Rimavská Sobota.
Podľa údajov Ministerstva vnútra (MV) SR stálo zníženie energetickej náročnosti objektu okolo 600 000 eur a ďalších 211 000 eur tvorili náklady súvisiace so samotným zriadením klientskeho centra.
„Predtým sme sídlili na štyroch rôznych miestach v meste Rimavská Sobota. Teraz je celá agenda OÚ v jednej budove. Všetko je tu vynovené vrátane nového nábytku,“ uviedol pri utorkovom (25. 2.) oficiálnom odovzdaní priestorov prednosta rimavskosobotského OÚ Csaba Csízi.
Výhodou pre klientov je podľa neho pomoc supervízorky, ktorá ich privíta hneď po príchode na úrad. „Poradí im, pomôže, aký gombík treba stlačiť, aký poplatok zaplatiť, za kým ísť. Predtým to tu nebolo a naši občania to vnímajú pozitívne,“ dodal Csízi.
Podľa štátneho tajomníka MV SR Michala Bagačku je podstatné pri tomto projekte zefektívniť štátnu správu. „Hlavná pointa je, aby človek nemusel behať po úradoch, v niektorých mestách možno až kilometre, ale aby sa to dostalo do jedného centra, kde by si vedel vybaviť gro dokladov,“ uviedol pri otvorení.
Ako dodal, celkovo ide na Slovensku o 60. otvorené klientske centrum a podľa merania spokojnosti, ktoré sa uskutočnilo v roku 2019 na vzorke 1117 respondentov, bola celková spokojnosť s nimi na úrovni 90 percent.
Rimavskosobotský OÚ má podľa údajov MV SR celkovo 105 zamestnancov, z toho 14 je v klientskom centre. Ďalších 21 je takzvaných front office pracovníkov.