Ilustračná snímka.
Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) aktivuje elektronické schránky na doručovanie pre subjekty a organizácie, ktoré nie sú zapísané v Obchodnom registri SR, a to na základe zákona o e-Govermente.
Preto štatutári viacerých typov organizácií budú od 1. júna potrebovať elektronický občiansky preukaz (OP). Médiá o tom informoval tlačový odbor Ministerstva vnútra (MV) SR vo štvrtok.
„Na vstup do elektronickej schránky je potrebný aktivovaný elektronický OP s čipom a bezpečnostným osobným kódom,” vysvetlilo ministerstvo. Potrebovať ho budú štatutári organizácií tretieho sektora, politických strán, cirkevných organizácií, záujmových združení, veľvyslanectvá a ďalšie subjekty (ich zoznam je dostupný na webe slovensko.sk, pozn. TASR).
Rezort vnútra upozornil, že napriek obmedzenému režimu na policajných oddeleniach dokladov prijímanie, výdaj či aktivácia občianskych preukazov funguje v prijateľných čakacích dobách. Tento rok sa totiž pre pandémiu nového koronavírusu neprejavila v agende dokladov tzv. pasová sezóna, teda nával žiadateľov o cestovné doklady.
Oddelenia dokladov fungujú aktuálne päť dní v týždni. V pondelok, utorok, štvrtok a piatok sú otvorené od 8.00 do 14.00 h a v stredu od 10.00 do 16.00 h. O elektronický OP či jeho aktiváciu možno požiadať na ktoromkoľvek oddelení dokladov na Slovensku.
Elektronické OP s čipom vydáva SR od decembra 2013. „V súčasnosti je držiteľom platného elektronického OP 3,25 milióna občanov, pričom 62 percent, teda vyše dvoch miliónov občanov, majú doklad aktivovaný, čiže majú prístup do elektronickej schránky a môžu používať elektronické služby,” uzavrelo ministerstvo.