Streda 24.04.2024
Dnes má meniny 
Juraj
°C
13.05.2020 08:15

Prvenstvo pre Topoľčany v riešení občianskych podnetov


Snímka zdroj: (msú).


Koronakríza preverila schopnosti samospráv komunikovať s občanmi a flexibilne reagovať na ich požiadavky. Mesto Topoľčany získalo v mesiaci apríl ocenenie za riešenie občianskych podnetov od spoločnosti prevádzkujúcej službu Mobilný rozhlas.


Telefonické aj elektronické podnety

Za jediný mesiac sa mestu podarilo vyriešiť 106 z celkovo 112 podnetov odoslaných občanmi prostredníctvom tejto mobilnej aplikácie. Okrem toho zaviedla samospráva aj službu Otázky o koronavíre v rámci Mobilného rozhlasu. Občania tak mohli cez aplikáciu položiť otázku v súvislosti s opatreniami mesta, pomoci ohrozeným skupinám obyvateľstva a podobne. Pre občanov, ktorí preferujú iné ako elektronické formy komunikácie, zaviedlo mesto Topoľčany telefonickú koronalinku.

12 000 rozdaných rúšok

V priebehu prvých štyroch týždňov obslúžila linka takmer sto telefonátov. „Pozitívne vnímam fakt, že občania sa mali na koho obrátiť v čase, keď sa informácie a opatrenia menili zo dňa na deň, počet nakazených ľudí na Slovensku rástol a atmosféra v spoločnosti bola napätá a neistá. Okrem informácií sme občanom v priebehu niekoľkých dní v spolupráci s dobrovoľníkmi a firmami zabezpečili aj výrobu a prístup k rúškam, ktorých bol najmä zo začiatku nedostatok. Celkovo sme ich v priebehu krízy rozdali vyše 12 000,“ hodnotí primátorka Topoľčian Alexandra Gieciová.

Sieť dobrovoľníkov

Na pomoc občanom v núdzi vytvorilo mesto sieť dobrovoľníkov, ktorí boli (a stále sú) k dispozícii ohrozeným skupinám napríklad na výpomoc s nákupmi. Počas celého krízového obdobia bola zintenzívnená denná informovanosť cez facebookovú stránku mesta a podstránku Koronavírus na webe mesta Topoľčany. Samozrejmosťou bolo aj špecializované vydanie novín Radničné zvesti s dôrazom na informovanosť seniorov a informatívne plagáty na exponovaných miestach.

Modernizácia informovanosti občanov, ktorú mesto Topoľčany zavádzalo od roku 2019, sa tak v pozitívnom zmysle prejavila práve počas krízového obdobia a výrazne uľahčila vzájomnú komunikáciu medzi občanmi a samosprávou.

Autor: (Lenka Savarová, msú)


komentáre
SHOW ALL
podobné
09.04.2020
Mestá a obce chcú informovať obyvateľov o opatreniach proti koronavírusu
Martin Kollárik z Inštitútu SGI, ktorý sa venuje výskumu v oblasti samosprávy a vedie portál Odkaz pre starostu, odpovedá na otázky, ako je táto služba užitočná v momentálnom krízovom období aj mimo neho.
viac
15.06.2020
Samosprávy počas pandémie preferovali mailovú a telefonickú komunikáciu
Vláda SR vyhlásila 16. marca 2020 núdzový stav v dôsledku pandémie nového koronavírusu COVID-19. Trval do 13. júna 2020. Združenie miest a obcí Slovenska zisťovalo, aký spôsob komunikácie s občanmi počas núdzového stavu preferovali mestské a obecné úrady.
viac
24.07.2020
Odkaz pre starostu – ktoré samosprávy boli úspešné?
Medzi ocenenými miestnymi samosprávami iniciatívy Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť „Odkaz pre starostu“ sú aj naši členovia. Ocenenia za riešene podnetov a komunikáciu s občanmi získala Žilina, Púchov, Prievidza, Dubnica nad Váhom, Bratislava-Vajnory, Ivanka pri Dunaji a Vajnory.
viac
19.03.2022
Od zavedenia aplikácie vyriešilo mesto Topoľčany 400 podnetov
Koncom roka 2019 zaviedlo mesto Topoľčany ako prvé na Slovensku službu Mobilný rozhlas, ktorá sa dnes volá Munipolis. Aktuálne je v ňom registrovaná tretina občanov a mesto prostredníctvom tejto služby vyriešilo viac ako 400 podnetov.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.17 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.81 %