Snímka zdroj: (msú).
Koronakríza preverila schopnosti samospráv komunikovať s občanmi a flexibilne reagovať na ich požiadavky. Mesto Topoľčany získalo v mesiaci apríl ocenenie za riešenie občianskych podnetov od spoločnosti prevádzkujúcej službu Mobilný rozhlas.
Telefonické aj elektronické podnety
Za jediný mesiac sa mestu podarilo vyriešiť 106 z celkovo 112 podnetov odoslaných občanmi prostredníctvom tejto mobilnej aplikácie. Okrem toho zaviedla samospráva aj službu Otázky o koronavíre v rámci Mobilného rozhlasu. Občania tak mohli cez aplikáciu položiť otázku v súvislosti s opatreniami mesta, pomoci ohrozeným skupinám obyvateľstva a podobne. Pre občanov, ktorí preferujú iné ako elektronické formy komunikácie, zaviedlo mesto Topoľčany telefonickú koronalinku.
12 000 rozdaných rúšok
V priebehu prvých štyroch týždňov obslúžila linka takmer sto telefonátov. „Pozitívne vnímam fakt, že občania sa mali na koho obrátiť v čase, keď sa informácie a opatrenia menili zo dňa na deň, počet nakazených ľudí na Slovensku rástol a atmosféra v spoločnosti bola napätá a neistá. Okrem informácií sme občanom v priebehu niekoľkých dní v spolupráci s dobrovoľníkmi a firmami zabezpečili aj výrobu a prístup k rúškam, ktorých bol najmä zo začiatku nedostatok. Celkovo sme ich v priebehu krízy rozdali vyše 12 000,“ hodnotí primátorka Topoľčian Alexandra Gieciová.
Sieť dobrovoľníkov
Na pomoc občanom v núdzi vytvorilo mesto sieť dobrovoľníkov, ktorí boli (a stále sú) k dispozícii ohrozeným skupinám napríklad na výpomoc s nákupmi. Počas celého krízového obdobia bola zintenzívnená denná informovanosť cez facebookovú stránku mesta a podstránku Koronavírus na webe mesta Topoľčany. Samozrejmosťou bolo aj špecializované vydanie novín Radničné zvesti s dôrazom na informovanosť seniorov a informatívne plagáty na exponovaných miestach.
Modernizácia informovanosti občanov, ktorú mesto Topoľčany zavádzalo od roku 2019, sa tak v pozitívnom zmysle prejavila práve počas krízového obdobia a výrazne uľahčila vzájomnú komunikáciu medzi občanmi a samosprávou.