Ilustračná snímka: (int.).
Vlastnú mobilnú aplikáciu, prostredníctvom ktorej bude informovať o nových opatreniach súvisiacich s novým koronavírusom, spustilo v stredu mesto Trnava. Priradilo ju podľa hovorkyne Veroniky Majtánovej k svojim doterajším informačným kanálom.
„Za terajšej situácie využívame čo najviac spôsobov, ako ľuďom sprostredkovať informácie. S našimi obyvateľmi veľmi intenzívne komunikujeme prostredníctvom sociálnych sietí a webovej stránky, kde sme zriadili aj tzv. chatbot, teda automatizovanú službu, ktorá návštevníkom odpovedá na otázky týkajúce sa koronavírusu. Správy verejnosti sprostredkováva Mestská televízia Trnava, spolupracujeme s lokálnymi i celoslovenskými médiami, dôležité informácie nájdu čitatelia v našom magazíne Novinky z radnice – v tlačenej i online verzii, využili sme dokonca aj možnosť operátorov a rozposlali sme Trnavčanom niekoľko informačných SMS správ. Okrem toho sme im, samozrejme, k dispozícii telefonicky i cez e-mail,” uviedol primátor Trnavy Peter Bročka.
Samospráva počas trvania preventívnych opatrení spustila aj kampaň Statočná Trnava. Vizuály kovbojov ukrytých za rúškami bojujúcich proti koronavírusu majú okrem informačnej funkcie Trnavčanov povzbudiť a dodať optimizmus pod heslom Spolu to dáme.
Aplikáciu pre iOS aj Android samospráve na dva mesiace darovala spoločnosť Perry Soft, ktorá ju počas koronakrízy bezplatne poskytuje slovenským mestám v rámci platformy Správy o meste. Ak budú mať Trnavčania o mestskú mobilnú aplikáciu s názvom Trnava záujem, samospráva po vypršaní bezplatného používania zváži, či bude v tejto forme informovania pokračovať a pripraví súťaž na dodávateľa tejto služby.