Snímka zdroj: (msú).
Mesto zriaďuje „Handlovskú linku podpory“ zatiaľ dvakrát do týždňa, v prípade potreby bude čas dostupnosti linky upravený. Handlovská linka podpory je zriadená pre zvládnutie záťažových situácií v súvislosti s opatreniami proti šíreniu COVID-19 a ponúka tiež duchovný rozmer.
PhDr. Veronika Cagáňová, vedúca handlovského sociálneho oddelenia, ktorá pripravila celý koncept linky dáva do pozornosti základný cieľ Handlovskej linky podpory: „Predtým ako kontaktujete „Handlovskú linku podpory“ chcem upozorniť na jej základný cieľ, predchádzanie vzniku a zmierňovanie prejavov záťažových situácií, úzkosti, stresu a psychických problémov u občanov objavujúcich sa v súvislosti s mimoriadnou situáciou s COVID-19. Preto žiadame všetkých klientov, ktorí linku využijú, aby si prečítali informácie, čo bude predmetom poradenstva a prevencie.“
Mesto nevstupuje do práce odborníkom v oblasti psychiatrie
Na linke nie je možné vybaviť prípady, ktoré patria do kompetencie iných vyškolených odborníkov, ako je konzultácia pre osoby s akútnym alebo s dekompenzovaným psychiatrickým ochorením, osoby v dlhodobo zložitej sociálnej situácii bez bezprostredného vplyvu okolností súvisiacich so šírením nákazy COVID-19 a osoby vyhrážajúce sa samovraždou alebo konajúce samovraždu.
Handlovská linka podpory je tu pre zvládnutie záťažových situácií a ponúka aj duchovný rozmer
Základnou funkciou je podpora a pomoc obyvateľom mesta Handlová, ktorí sa pre mimoriadne opatrenia v súvislosti s ochorením COVID-19 ocitli v kríze a majú otázky týkajúce sa psychického zvládania tejto záťažovej situácie. Odbornými garantmi linky sú psychológ s praxou Mgr. Branislav Ondruška a zástupcovia handlovskej farnosti, ktorí sa rozhodli službu pre mesto vykonávať bezodplatne. Linka bude dostupná dvakrát týždenne, v pracovné dni, počas troch hodín nasledovne:
Handlovská linka podpory 0917 180 547
streda 13.00 h – 16.00 h Zástupcovia katolíckej farnosti sv. Kataríny v Handlovej,
piatok 13.00 h – 16.00 h – psychológ
(mimo týchto hodín bude linka vypnutá)
Linka funguje počas pracovných dní.
Základnými princípmi Handlovskej linky podpory sú:
• Anonymita. Do databázy frekvencie využitia linky mesta bude zaznamenaný anonymne vek, pohlavie, počet ľudí v domácnosti.
• Dôvernosť. Hovory nebudú zaznamenávané na žiadne audio-vizuálne médiá.
• Dostupnosť. Hovor z prostredia domova.
• Bezplatnosť. Linka podpory je bezplatnou službou mesta. Volajúci platí iba náklady na svojho telekomunikačného operátora.
• Nezáväznosť. Z komunikácie nebudú vyplývať žiadne záväzky a podmienky.
• Odbornosť. Linku zabezpečuje kvalifikovaný personál.
Materiálne a finančne zabezpečuje linku mesto Handlová poskytnutím samostatnej linky s neobmedzeným volaním a prístupom k internetu, miestnosti a PC.
V platnosti ostávajú tiež dve seniorské linky zriadené príkazom primátorky mesta Silvie Grúberovej zo dňa 13.3.2020. Sú dostupné počas celého týždňa v čase od 8.00 h do 18.00 h, tel.: 0918 325 883 a 0918 325 880 a slúžia seniorom na poradenstvo. Handlovskí seniori majú stále k dispozícií ponuku mesta na zabezpečenie nákupu základných potravín, drogérie a liekov. Objednávky prijíma sociálne odd. mesta každý pracovný deň v čase od 8. 00 h do 11.00 h na tel.: 046 5475 351. Nákupy doručujú zamestnanci sociálneho oddelenia bezplatne a bezkontaktne.