Snímka zdroj: (uzemneplany.sk).
Správu hnuteľného a nehnuteľného majetku mesta, správu a údržbu komunikácií, verejnej zelene, cintorínov či ihrísk bude mať v Novákoch po novom na starosti Mestská správa majetku (MSM) Nováky.
Založenie príspevkovej organizácie mesta (p. o. m.) odobrili schválením jej zriaďovacej listiny novácki mestskí poslanci na svojom rokovaní 27. júna.
"Mesto založením predmetnej organizácie vlastne reaguje na podnet poslancov mestského zastupiteľstva. Jeho hlavným dôvodom sú finančné prostriedky a dohľad nad cenotvorbou pri jednotlivých aktivitách vyplývajúcich z jej vymedzenia predmetu činností," zdôvodnil prednosta Mestského úradu (MsÚ) v Novákoch Milan Oršula. Nováky chcú podľa jeho ďalších slov opäť získať kontrolu pri správe a údržbe majetku mesta, ktorú stratilo pri rozpredaji bytového družstva v 90. rokoch. "Zmluvy, ktoré v tom období boli zo strany vedenia mesta podpísané na dodávku služieb a tovarov so súkromnými spoločnosťami, v súčasnosti zabraňujú mestu vykonávať obchodnú súťaž a to je dnes tŕňom v oku ako poslancom mesta, tak aj jeho vedeniu," ozrejmil.
Do predmetu hlavnej činnosti príspevkovej organizácie, ktorá začne fungovať v októbri tohto roka, bude patriť správa, nájom a podnájom majetku mesta, ďalej správa a údržba miestnych komunikácií, chodníkov a ostatných verejných priestranstiev, udržiavanie a čistenie dažďových vpustí, správa a údržba autobusových prístreškov. Zároveň bude vykonávať údržbu verejnej zelene mesta a v areáloch škôl, správu a údržbu cintorínov a domov smútku, detských ihrísk, pieskovísk a lavičiek, verejných WC, fontán a iných verejných zariadení, tepelného hospodárstva mesta, verejného osvetlenia a mestského rozhlasu. Realizovať bude aj iné verejnoprospešné služby pre zriaďovateľa a rozpočtové organizácie zriadené mestom Nováky nad rámec rozpočtu na základe objednávok.
Príspevková organizácia nebude podľa Oršulu hneď od začiatku svojej činnosti schopná zabezpečovať všetky činnosti pre seba a bude počítať aj s dodávkou predmetných aktivít z externého prostredia. "Tým však samospráva vytvorí priestor na zdravú a transparentnú súťaž na dodávku tovarov a služieb v meste," skonštatoval.
Riaditeľa p. o. m. budú schvaľovať poslanci na základe návrhu primátora alebo nich samotných. "Ostatní zamestnanci budú sčasti delimitovaní z oddelenia vnútornej správy. O prijímaní ďalších zamestnancov pre túto organizáciu bude rozhodovať už jej riaditeľ podľa potrieb organizácie a jej finančných limitov," dodal Oršula.