Ilustračná snímka.
Košická mestská časť (MČ) Sídlisko KVP spustila svoju mobilnú aplikáciu s názvom Košice – KVP. Jej cieľom je zefektívniť komunikáciu s miestnym úradom, zlepšiť informovanosť obyvateľov o tom, čo sa na sídlisku deje, a uľahčiť riešenie ich problémov.
„Tým, že máme oproti ostatným MČ iné kompetencie a napríklad chodníky, ako i vnútroblokové cesty sú v našej správe, dostávame denne množstvo podnetov. Takýmto spôsobom vieme celý tento proces urýchliť, pretože problém môžu obyvatelia priamo na mieste odfotiť, cez aplikáciu odoslať na miestny úrad a poverený pracovník sa ním bude zaoberať. Následne dostanú notifikáciu o tom, v akom štádiu riešenia sa podnet nachádza,“ vysvetlil starosta Ladislav Lörinc.
V prípade, že na sídlisku dôjde napríklad k odstávke teplej vody alebo k prerušeniu elektriny, užívatelia o tom budú automaticky informovaní formou notifikácie. Okrem aktualít z diania v MČ či programu plánovaných podujatí obsahuje tiež kontakty na vedenie, pracovníkov úradu aj miestnych poslancov. Súčasťou je tiež 'Susedský bazár' a pribudnúť má napríklad aj funkcia zameraná na ankety, ktorú bude Sídlisko KVP využívať na získavanie názorov obyvateľov v rôznych oblastiach.
Podľa Lörinca je uvedená mobilná aplikácia jedným z prvkov novej komunikačnej stratégie úradu. Dostupná je pre mobilné telefóny s operačným systémom Android a iOS. Ako informovala MČ, v prevádzke je týždeň a doposiaľ si ju stiahlo viac ako 300 ľudí, pričom úrad zaznamenal aj prvé podnety.