Ilustračná snímka. Autor: (Ján ZEMIAR).
Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (ďalej VZN), ktorým sa môže zaviesť do praxe jednotná parkovacia politika v Bratislave.
Zverejnený návrh môže verejnosť pripomienkovať do 7. 11. 2016 buď elektronicky na e-mailovej adrese parkovanie@bratislava.sk, alebo poštou priamo na Magistrát hl. mesta SR Bratislavy. Všetky pripomienky budú následne vyhodnotené a finálne znenie návrhu VZN bude prerokované na zasadnutiach komisií mestského zastupiteľstva, mestskej rady a na záver o ňom budú na zasadnutí mestského zastupiteľstva rozhodovať poslanci.
Cieľom parkovacej politiky sú podľa primátora Iva Nesrovnala jasné pravidlá platné v celom meste, zvýhodnenie občanov Bratislavy, menej áut na uliciach a viac miesta pre rezidentov. „Chceme, aby boli občania nášho mesta zvýhodnení vo všetkých mestských častiach a preto verím, že sa do systému čo najskôr pripojí čo najviac mestských častí,“ povedal Nesroval. Ako ďalej dodal, Bratislava je posledným hlavným mestom spomedzi krajín EÚ bez jednotnej parkovacej politiky. Tá je podľa primátora jedným zo základných kľúčov k možnosti lepšie regulovať dopravu. Je preto dôležité, aby sa starostovia nového systému parkovania v meste nebáli a nekoncepčne nezavádzali samostatné parkovacie politiky, ktoré v konečnom dôsledku problém nevyriešia, ale len prehĺbia. „Mesto potrebuje jeden systém parkovania a nie sedemnásť vlastných politík, na ktoré doplatia Bratislavčania,“ dodal Nesrovnal.
Parkovacia politika na území Bratislavy a spôsob jej nastavenia sa rieši už dlhodobo. V roku 2012, teda ešte v minulom volebnom období návrh parkovacej politiky neprešiel najmä z dôvodu, že mesto nereflektovalo na požiadavky starostov mestských častí. Proces prípravy tohto návrhu VZN trval takmer dva roky a je výsledkom komunikácie mesta s mestskými časťami a expertami v oblasti parkovacej politiky. Súčasné vedenie mesta od začiatku procesu prípravy zohľadňovalo pripomienky mestských častí a materiály pripravovalo v spolupráci s nimi na rokovaniach pracovnej skupiny k parkovacej politike. V pravidlách fungovania parkovacej politiky mestské časti získavajú viac kompetencií. Mestské časti si budú sami prevádzkovať systém na území svojej mestskej časti - či to bude internými kapacitami, alebo externou spoločnosťou, to bude na nich.
Spoločnosť Deloitte ako zmluvný partner mesta vykonala audit fungovania parkovacej politiky v Bratislave a jeho výstupy rovnako poslúžia ako podklad k následným krokom pri príprave a implementácii systému parkovania v Bratislave. „Aj to je dôkaz toho, že parkovacia politika, ktorá je v Bratislava veľmi potrebná, musí byť postavená na základe odbornej analýzy tak, aby bola v prospech všetkých Bratislavčanov,“ vyhlásil primátor Ivo Nesrovnal. Podľa neho sa tak prvýkrát v histórii mesta pri pripravovaní parkovacej politiky okrem interných kapacít využili aj externí odborníci a v spolupráci so spoločnosťou Deloitte bolo navrhnuté riešenie, ktoré by malo vyhovovať všetkým zúčastneným.
Celý návrh VZN je zverejnený na úradnej tabuli mesta a webstránke mesta.
http://www.bratislava.sk/navrh-vzn-o-docasnom-parkovani-motorovych-vozidiel/d-11052300/p1=11049948