Sobota 23.11.2024
Dnes má meniny 
Klement
°C
27.04.2020 07:30

B. Gröhling si myslí, že koronakríza zmení školstvo trvalejšie


Na snímke minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling. Snímka zdroj: (eduworld.sk).


Koronakríza by mohla zmeniť slovenské školstvo trvalejšie, myslí si minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling.


V diskusnej relácii RTVS Sobotné dialógy uviedol, že niektoré opatrenia, ktoré už priniesli, by mohli byť dlhodobejšie. Poukázal napríklad na možnosť slovného hodnotenia žiakov.

Minister potvrdil, že počas nasledujúceho týždňa predstavia usmernenie zamerané na zredukovanie učiva do konca školského roka. „Momentálne budeme vymedzovať hlavné vzdelávacie oblasti, kde by mali byť v prvom rade jazyk, komunikácia, matematika, človek a spoločnosť a človek a príroda. Na druhej strane to budú doplnkové vzdelávacie aktivity,” poznamenal minister školstva. Ako doplnil, pre prvé štyri ročníky základných škôl sa odporúča počas jedného dňa kombinovať dve hlavné vzdelávacie oblasti, vo vyšších ročníkoch by to mala byť podľa jeho slov len jedna oblasť.

Rozhodnutie, že žiaci nemusia byť v tomto období známkovaní, bolo podľa ministra školstva reakciou na aktuálnu situáciu. Podpredseda Výboru Národnej rady SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Ľubomír Petrák poznamenal, že je to pre žiakov čiastočná strata motivácie. „Na druhej strane si myslím, že to nie je ani celkom správne. Za správne by som považoval, keby to bolo kombinované hodnotenie, napríklad percentuálneho hodnotenia zvládnutia látky so slovným hodnotením nedostatkov,” vysvetlil Petrák. Gröhling si myslí, že najlepšie by bolo, keby koncoročné hodnotenie bolo kombinované.

Podľa Petráka mal byť potenciálne zachovaný nejaký styk žiaka so školou. Poukázal, že to funguje v niektorých krajinách a deti sa objavujú v škole na niekoľko hodín týždenne. „Budem v prvom rade chrániť bezpečnosť každého jedného žiaka, učiteľa, ale aj rodičov,” uviedol minister. Petrák tvrdí, že niektoré opatrenia sú "až prehnané".

Minister potvrdil, že celé vzdelávanie sa nedá nahradiť len digitálnym vzdelávaním. „To sa jednoducho nedá. Fyzický kontakt žiaka a učiteľa potrebujeme,” povedal Gröhling v diskusnej relácii. Zároveň poznamenal, že mnoho zmien v školstve sa dá urobiť aj bez peňazí. Minister načrtol, že v budúcnosti by sa mala realizovať napríklad racionalizácia škôl.

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
18.03.2020
Učitelia a žiaci majú k dispozícii viacero portálov
Krízový štáb vo štvrtok 12. marca rozhodol o zatvorení všetkých škôl a školských zariadení na území Slovenskej republiky od pondelka 16. marca na 14 dní. Prerušenie vyučovania v školách v rámci opatrení proti šíreniu koronavírusu si vyžiadalo využívanie online formy vzdelávania.
viac
18.11.2020
B. Gröhling: V súvislosti s návratom detí do škôl sa stretneme s epidemiológmi
V súvislosti s návratom detí do škôl sa vedenie ministerstva školstva stretne s epidemiológmi vo štvrtok 19. novembra.
viac
05.11.2021
Vzdelávanie učiteľov budú robiť učitelia a riaditelia z praxe
Vzdelávanie učiteľov čakajú kľúčové zmeny. Po novom ho budú realizovať samotní učitelia a riaditelia z praxe v regionálnych centrách.
viac
05.09.2022
Rodičov detí v materských školách nečakajú žiadne významné zmeny
Rodiča dieťaťa v materskej škole v súvislosti s novým školským rokom nečakajú žiadne významné zmeny. Zvýšené požiadavky na spoluprácu rodičov s materskou školou možno očakávať v súvislosti s plnením povinného predprimárneho vzdelávania.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.57 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.04 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.39 %