Snímka zdroj: (msú).
Mesto Žilina spustilo 8. apríla online-chat na internetovej stránke https://koronavirus.zilina.sk. Pomôcť má najmä komunikácii občanov so sluchovým postihnutím s mestským úradom.
Na chate môžu ľudia v reálnom čase komunikovať s operátorom infolinky, dostať môžu rady či odporúčania, využiť na diaľku môžu aj pomoc psychológa. Operátori na online-chate budú k dispozícii v pracovné dni od 8.00 do 14.00 hod.
Počas veľkonočných sviatkov od 10. do 13. apríla (vrátane) bude chat nedostupný. Aj v prípade, že je chat vypnutý, však na ňom môžu ľudia zanechať písomný odkaz s kontaktnými údajmi. Hneď, ako sa chat znova zapne, ich bude operátor spätne kontaktovať.
„Od prvej chvíle mimoriadnej situácie sa usilujeme komunikovať s verejnosťou čo najefektívnejšie. Som rád, že rozširujeme možnosť komunikácie aj na online-chat, ktorý môže výrazne pomôcť občanom so sluchovým postihnutím. Dnes je veľmi dôležité, aby sa všetky dôležité informácie dostali ku všetkým našim občanom,“ podotkol žilinský primátor Peter Fiabáne.
Žilinčanom je na mobilnom telefónnom čísle 0908 304 916 k dispozícii aj infolinka, kde môžu v pracovné dni od 7.00 do 19.00 hod. získať aktuálne informácie o vývoji situácie v súvislosti s koronavírusom v Žiline a o tom, aké usmernenia vydalo mesto. So svojimi podnetmi môžu kontaktovať mestský úrad aj elektronicky e-mailom na: hovorca@zilina.sk.
Pre uľahčenie komunikácie s verejnosťou v čase mimoriadnej situácie mesto Žilina sprístupnilo mobilnú aplikáciu „Žilina“, kde ľudia nájdu aktuality o opatreniach zamedzujúcich šíreniu vírusu COVID-19 a množstvo praktických informácií o fungovaní mestského úradu, zabezpečovaní služieb pre občanov a podobne. Aplikácia je dostupná zdarma na stiahnutie pre používateľov mobilných telefónov s operačným systémom Android či iOS.
Ľudia v kríze môžu využiť aj bezplatnú telefonickú linku Centra dobrovoľníckej psychologickej podpory, ktoré otvorilo mesto Žilina. Na mobilnom telefónnom čísle 0908 453 842 je počas pracovných dní od 8.00 do 17.00 hod. k dispozícii vyše 20 psychológov.
Od konca marca sa môžu na stránke: https://koronavirus.zilina.sk/chcem-pomoct-potrebujem-pomoc/ registrovať ľudia v núdzi, ktorí potrebujú pomoc. V prípade, že internet nevyužívajú, môžu svoje osobné údaje nahlásiť tak ako doteraz, na infolinke mesta. O pomoc je možné žiadať aj e-mailom na: potrebujempomoc@zilina.sk. Osobu v núdzi bude následne kontaktovať mestské krízové centrum. V prípade, ak bude súhlasiť s poskytnutím pomoci, pridelí mu dobrovoľníka, s ktorým si bude komunikovať svoje požiadavky, napríklad nákup potravín, liekov a pod.