Krajinský most v Piešťanoch. Snímka zdroj: (ttsk)
Trnavský župan Jozef Viskupič odovzdal Krajinský most v Piešťanoch spoločnosti, ktorá bude realizovať jeho rekonštrukciu. Dôvodom rekonštrukcie mosta sú poruchy na jeho spodnej časti a súčasťou opráv bude aj modernizácia úseku cesty Banka, ktorá je značne poškodená.
Trnavská župa tiež odovzdala aj úsek cesty Podbranč – Myjava, ktorý prejde tiež rekonštrukciou.
„Dnešným dňom pokračujeme v modernizácii ciest v trnavskej župe. Firmy, ktoré budú realizovať opravy, si prebrali Krajinský most v Piešťanoch a úsek cesty Podbranč – Myjava a v najbližších dňoch začnú s rekonštrukčnými prácami,“ povedal Jozef Viskupič.
Modernizácia cesty II/499 Banka vrátane Krajinského mosta v Piešťanoch –I. etapa
- celková výška oprávnených výdavkov: 2 052 003,63 €
- z toho spolufinancovanie z EFRR: 1 744 203,09 € (85%)
- spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu: 205 200,36€ (10%)
- spolufinancovanie z vlastných zdrojov TTSK: 102 600,18€ (5%)
Projekt zlepší stavebno-technický stav cestnej komunikácie s dopadom na zvýšenie bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, skvalitní dostupnosť územia na nadradenú cestnú sieť - diaľnicu D1, ako aj do okresného mesta Piešťany.
Projekt má výrazný dopad na širšie územie a prepojenie centier osídlenia v rámci Trnavského a Nitrianskeho kraja, okresných miest Piešťany a Topoľčany.
Modernizácia cesty II/581Podbranč -Myjava
- celková výška oprávnených výdavkov: 3 054 346,96€
- z toho spolufinancovanie z EFRR: 2 596 194,92€ (85%)
- spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu: 305 434,69€ (10%)
- spolufinancovanie z vlastných zdrojov TTSK: 152 717,35€ (5%)
Rekonštrukciou a modernizáciou cesty sa zvýši bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, prispejeme k zníženiu nehodovosti, energetickej náročnosti dopravy a negatívnych dopadov na životné prostredie.
Zároveň sa zlepšia podmienky pre verejnú osobnú dopravu - modernizácia a rekonštrukcia autobusových zastávok, budú doplnené dopravné značenia, zariadenia a záchytné systémy.
Skvalitní sa protišmyková odolnosť asfaltov, zlepší sa dlhodobá reflexnosť vodorovného dopravného značenia a inštalujú sa prvky pasívnej bezpečnosti (merače rýchlosti a teploty, tlmiče nárazov, dopravné gombíky a podobne).