Ilustračná snímka.
Ľudia mohli nahlasovať svoje podnety týkajúce sa zelene a životného prostredia, vrakov, služieb, ciest či chodníkov prostredníctvom portálu Odkazprestarostu.sk. Dnes už stačí kliknúť na web alebo mobilnú aplikáciu mesta a informovať o probléme okamžite.
Informovala o tom vo štvrtok Dominika Adamovičová, hovorkyňa banskobystrického primátora. Na základe stupňa priority, času a dostupných personálnych kapacít začne mestský úrad pracovať na jeho riešení.
„Samospráva sa komunikáciu s obyvateľmi snaží skvalitňovať a zefektívňovať. Má jednu z najmodernejších webových stránok, mobilnú aplikáciu, je aktívna na sociálnych sieťach a využíva aj portál na nahlasovanie podnetov Odkazprestarostu.sk. Obľúbený nástroj mnohých občanov, ktorí chcú upozorniť na problém, chce radnica ešte viac spopularizovať. Cieľom je zároveň prácu s doručenými podnetmi zdynamizovať, aj vďaka jeho rozšírenej verzii. Už teraz nájdu obyvatelia Odkaz pre starostu priamo v mobilnej aplikácii Banská Bystrica i na webe www.banskabystrica.sk v sekcii Život v meste,“ upozornila Adamovičová.
„Rozšírená verzia Odkazu pre starostu sa od základnej odlišuje tým, že podnet je pridelený priamo konkrétnym pracovníkom oddelenia, čím sa proces riešenia zrýchli. Odpoveď bude spolu s podnetom verejná, zároveň sa o probléme a jeho riešení dozvie verejnosť,“ zdôraznila Renáta Hláčiková, vedúca oddelenia údržby miestnych komunikácií a cestnej údržby magistrátu.
Podnet môžu obyvatelia nahlásiť po kliknutí na web v sekcii Život v meste alebo aplikáciu, prístupnú v Google play a App Store, v ktorej si zvolia Odkaz pre starostu. Nahrajú fotografiu konkrétneho problému, zadajú lokalitu, vyberú kategóriu, typ a uvedú svoje údaje.
„Denne sa stretávame s podnetmi, ktoré nám prichádzajú prostredníctvom webu, e-mailov, telefonátov, listov či sociálnych sietí. S cieľom zefektívniť proces zbierania, vyhodnocovania a riešenia podnetov sme sa rozhodli využiť rozšírenú PRO verziu Odkazu pre starostu, ktorá nám umožňuje lepší manažment podnetov vrátane vyhodnocovania kvality a rýchlosti odpovedí zamestnancov,“ reagoval primátor Ján Nosko.