Víťazka súťaže- žiačka 9. ročníka Základnej školy Medzilaborecká - Olivia Klein v spoločnosti primátora Bratislavy Iva Nesrovnala. Snímka: (mag)
Do bratislavských ulíc pribudla električka, ktorej polep navrhla žiačka základnej školy v rámci súťaže „Doprava v meste bez áut“, ktorú vyhlásilo hlavné mesto pri príležitosti Európskeho týždňa mobility 2015.
Do súťaže sa zapojili deti druhého stupňa základných škôl, základných umeleckých škôl a centier voľného času, aby oživili dopravné prostriedky mestskej hromadnej dopravy a zároveň tak dali celej Bratislave na známosť svoje predstavy o alternatívach k osobnej automobilovej doprave v meste.
Hlavnou myšlienkou súťaže bola prezentácia alternatívnych spôsobov dopravy spojená s ekológiou, zdravým životným štýlom a zároveň zatraktívnením verejného priestoru. „Zadanie pre naše deti bolo jasné: namaľovať, ako by sa presúvali po meste bez áut, ukázať nám ich predstavy a predstaviť nám ich obľúbené formy dopravy,“ vysvetlil zadanie súťaže primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal. „Oceňujem kreativitu všetkých zapojených diel, víťazný návrh však môže byť len jeden. Víťazke úprimne gratulujem. Každý, kto bude cestovať našou pomaľovanou električkou, uvidí na nej práve jej víťazný návrh,“ dodal primátor.
Súťaž „Doprava v meste bez áut“ vyhlásilo mesto v minulom roku v rámci Európskeho týždňa mobility. Do súťaže sa zapojilo 10 škôl a odborná porota posúdila celkovo 62 výtvarných diel. Víťazným projektom sa stal návrh žiačky 9. ročníka Základnej školy Medzilaborecká - Olivie Klein. „Práca je vytvorená úsilím využiť ruky a nohy mladých ľudí, ktorí sa neboja športovať, urobiť niečo pre seba, pre svoje zdravie a tiež pre zdravie Bratislavy,“ zhodnotila víťazné dielo Iveta Hajduová, riaditeľka ZŠ Medzilaborecká, na ktorej víťazka študuje.
Súťaž zorganizovalo hlavné mesto SR Bratislava v spolupráci s Dopravným podnikom Bratislava pre deti základných umeleckých škôl, základných škôl a centier voľného času. Deti mohli navrhnúť grafický vizuál polepu električky, ktorý predstavuje formu alternatívnej dopravy vo vzťahu k osobnej automobilovej doprave v meste. Cieľom bolo zapojiť mládež a takisto aj verejnosť do uvažovania o alternatívnych formách dopravy a zároveň motivovať ľudí cestovať mestskou hromadnou dopravou. Súťaž odštartovala počas Európskeho týždňa mobility 2015 (september 2015) a trvala do konca roka 2015.
Európsky týždeň mobility (ETM) je kampaň zameraná na zvýšenie povedomia mestskej verejnosti o využívaní verejnej dopravy, bicykla a pešej chôdze pre potreby mobility. Povzbudzuje mestá a samosprávy Európy v podpore alternatívnych spôsobov dopravy a investovaní do novej nevyhnutnej podpornej infraštruktúry. Už tradične sa do kampane zapája aj Bratislava.