Snímka zdroj: BSK
Cieľom pracovnej skupiny k organizačným zmenám v základných školách je participatívne hľadanie optimálnych riešení zmien vo fungovaní škôl pri zavádzaní nového štátneho vzdelávacieho programu.
Zriaďovateľom a riaditeľom neplnoorganizovaných škôl pripravila oracovná skupina na výber modelové riešenie organizačných zmien v základných školách.
Zavádzanie nového štátneho vzdelávacieho programu, ktorý je postavený na troch vzdelávacích cykloch a päťročnom prvom stupni vzdelávania, si vyžaduje aj organizačné zmeny v školách. V tejto súvislosti vznikla Pracovná skupina k organizačným zmenám v základných školách (PSOZZŠ). Jej cieľom bolo participatívne hľadanie optimálnych riešení týchto zmien vo fungovaní škôl. Skupina bola vytvorená v gescii štátneho tajomníka Slavomíra Partilu.
V PSOZZŠ mali svoje zastúpenie organizácie reprezentujúce zriaďovateľov škôl, školské asociácie, združenia a samosprávy, vzdelávanie menšín a relevantné sekcie ministerstva školstva. Uskutočnili sa tri stretnutia. Cieľom stretnutí bolo prediskutovať s členmi PSOZZŠ, ktorí zbierali podnety priamo z terénu, dokumenty ponúkajúce modelové riešenia pre školy a postup pri ich zavádzaní.
Výstupom práce PSOZZŠ sú tieto dokumenty:
Organizačné zmeny v základných školách Návod pre školy a zriaďovateľov, ako postupovať po výbere daného modelového riešenia.
Príloha č. 1: Modelové riešenia organizačných zmien v základných školách Zhodnotenie pozitív a negatív každého riešenia po pracovno-právnej, organizačno-právnej, pedagogickej, priestorovej, finančnej a geografickej stránke. Zozbierané informácie z terénu a roztriedené do jednotlivých oblastí.
Príloha č. 2: SWOT analýza modelových riešení organizačných zmien v základných školách Výhody/nevýhody, príležitostí/riziká. Zjednodušený prehľad na základe informácií z prílohy č. 2.