Snímka zdroj: (nabicyklidoobchodu.sk).
Už v septembri je tu opäť možnosť zapojiť sa do ďalšej národnej kampane podporujúcej cyklistickú dopravu Na bicykli do obchodu.
Princíp kampane spočíva v zaznamenávaní svojich nákupov do systému počas jej trvania. Predajcom stačí zaregistrovať sa, kampaň zviditeľniť a propagovať pred svojimi terajšími aj budúcimi zákazníkmi. Vzhľadom k stavbe portálu si budú môcť zákazníci ľahko vyhľadať zaregistrovaných predajcov a tak si vybrať v jednotlivých kategóriách ktorého navštívia.
Cieľom kampane je, aby sa predajcovia snažili vytvárať lepšie podmienky pre zákazníkov na bicykli, či už je to na báze trvalých alebo dočasných opatrení. Takéto aktivity majú zvyčajne pozitívny vplyv na zákaznícku základňu, vzhľadom k tomu, že poskytujú viac možností pri voľbe formy dopravy. Ďalším cieľom je motivovať ľudí, aby pri svojich nákupoch využívali ako dopravný prostriedok práve bicykel. Táto forma dopravy so sebou prináša mnoho výhod, ktoré si verejnosť často ani neuvedomuje. Nakupovanie na bicykli je totiž jednoduché, rýchle a lacné riešenie ako nakúpiť či sa dopraviť za službami. Prínos v oblasti zdravia a jeho vplyv na životné prostredie sú samozrejmé.
Súťažiť sa bude počas septembra na celom území Slovenska, pričom registráciu pre zákazníkov ako aj pre predajcov spustili už v auguste. Tvorí ju pár jednoduchých krokov a okrem podpory rozvoja cyklistickej dopravy budú mať možnosť všetci registrovaní účastníci súťažiť o vecné ceny akými sú e-bike, mestské bicykle, príslušenstvo na bicykle atď.
Vyhlasovateľom tohtoročnej kampane je opäť národný cyklokoordinátor Peter Klučka, ktorý úspešne prispieva svojimi aktivitami k rozvoju cyklistickej dopravy na Slovensku a sám využíva bicykel na nakupovanie. Garanciu nad kampaňou prebral osobne minister Dopravy a výstavby SR Arpád Érsek, čím potvrdil jej dôležitosť a verí v jej pozitívny vplyv na spoločnosť.