Ilustračná snímka: (int).
Mesto Košice ponúka pre občanov celkovo 80 elektronicky poskytovaných služieb, najvyužívanejšou je zverejňovanie zmlúv.
Mesto eviduje 2 500 – 3 800 návštev mesačne, vo februári to bolo až 6 200 návštev. Značne využívané sú aj ďalšie služby vo zverejňovaní informácií, ako napríklad daňové nedoplatky alebo zoznamy zdaňovaných psov.
Z transakčných služieb je najviac využívaná služba všeobecnej agendy Ústredného portálu verejnej správy, ktorú mesto Košice podporilo elektronizáciou a všetky podania sa tak automatizovane prenášajú do systému mesta na správu registratúry. V tomto roku bolo mestu takýmto spôsobom doručených už 473 podaní, z toho 47 bolo z oblasti daní a poplatkov. Najviac podaní (cca 90 %) prijíma mesto zo súdov a od exekútorov. Početnosť elektronických podaní pritom neustále narastá. Pre mestské časti v Košiciach bolo v tomto roku doručených už 313 podaní, pričom za minulý rok to bolo iba 13 podaní.
V tomto roku pripravuje mesto Košice ďalších 13 nových služieb. Ide o služby z oblasti životného prostredia, dopravy a komunikácií, daní a poplatkov, školstva a pod. Ich nasadenie je naplánované na letné mesiace 2017.