Snímka zdroj: (tasr).
Európske číslo tiesňového volania bolo zavedené v roku 1991 (Rozhodnutím Rady z 29. Júla 1991) so zámerom etablovania jednotného čísla tiesňového volania fungujúceho popri existujúcich národných číslach tiesňového volania vo všetkých členských štátoch Európskej únie.
V Slovenskej republike bolo číslo 112 zavedené 1. Júla 2003. Osvetová činnosť v rámci „Európskeho dňa čísla tiesňového volania 112“ je zameraná predovšetkým na deti, mládež a širokú verejnosť s cieľom neustále zvyšovať povedomie verejnosti o účele využitia čísla tiesňového volania 112, hlavne o efektívnej komunikácii s operátormi pri volaní na číslo tiesňového volania 112 a tiež s cieľom znížiť počet neoprávnených volaní, čo môže významne pomôcť pri záchrane života, zdravia občanov, majetku a životného prostredia.
Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky každoročne už od roku 2009 realizuje a zabezpečuje aktivity zamerané na zvýšenie informovanosti obyvateľstva o jednotnom čísle tiesňového volania 112, medzi ktoré patrí aj Európsky deň 112 a to 11. februára.
Pri príležitosti tohto dňa prebiehajú v Slovenskej republike rôzne aktivity zamerané na zvýšenie povedomia občanov o čísle 112 a jeho propagáciu. Slovenská republika je krajinou s veľmi dobrým povedomím o čísle tiesňového volania 112 ako jednotnom európskom čísle tiesňového volania.