ENVI - PAK neustále rozširuje portfólio vzdelávacích pomôcok.
„V prvom štvrťroku sme školili pedagógov vo vyše 170 samosprávach,“ hovorí Silvia Nosálová, riaditeľka pre komunikáciu a marketing zo spoločnosti ENVI - PAK.
Do bilancie vzdelávania tejto OZV patria napríklad mestá ako Banská Bystrica, Martin, Trenčín, Krupina, Kežmarok, Komárno, Veľký Krtíš, Dunajská Streda, Detva, Nové Zámky, Fiľakovo či Námestovo a priľahlé obce.
Všetky materské a základné školy z týchto oblastí dostali aj edukačné pomôcky. Tie samotné, ale aj prezentácie, pripravil ENVI - PAK tak, aby si ich učitelia vedeli rozdeliť do viacero vyučovacích hodín počas celého roka. Výučbu realizujú samotní učitelia, ktorí majú na to kvalifikáciu a skúsenosti.
ENVI - PAK im v interaktívnej prezentácii a na animáciách vysvetlí, ako správne triediť odpad, respektíve ako predchádzať jeho tvorbe a ako používať pomôcky.
Potrvá roky, kým sa triedenie stane životným štýlom
„Vzdelávanie je iba začiatkom, kedy sa ľudia naučia správne triediť, potrvá však roky, kým to začnú považovať za životný štýl a nie za povinnosť,“ doplnil Miloš Veverka z Centra pre trvalo udržateľné alternatívy (CEPTA). „Začať treba od detí.“
Rovnaký postoj zastáva aj envirorezort. „Sme presvedčení, že orientácia na deti, ktoré návyky rodičov a starých rodičov nielen kontrolujú, ale aj korigujú, sú správnou investíciou do ich vzdelávania,“ konštatoval hovorca MŽP SR Tomáš Ferenčák.
Začať postupne a trpezlivo
„Aj pedagógovia z materských a základných škôl sa počas interaktívnej prednášky presvedčili, že uvedomelé deti dokážu pozitívne meniť stereotypy vo svojich rodinách,“ zhodnotila Paula Grivalská z oddelenia životného prostredia v Spišskej Belej. „A aktívne zapojenie učiteľov je nevyhnuté pre zmenu environmentálneho povedomia detí.“
„To, že pedagógovia dlho po prednáške diskutovali a pripájali vlastné skúsenosti, potvrdzuje ich zaujatie,“ uzatvoril Michal Štúber z oddelenia odpadového hospodárstva a údržby verejných priestranstiev v Banskej Bystrici. „Navyše sa zhodli, že cesta k environmentálnemu správaniu detí vedie iba cez postupné a trpezlivé kroky.“