Ilustračná snímka I. Sochorová
Najstaršia škola v Malackách – ZŠ Dr. J. Dérera – zaznamenala ďalší posun vo svojej modernizácii. Projektový zámer samosprávy ako zriaďovateľa pod názvom Modernejšie v Dérerke - v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu (IROP)- priniesol dve vynovené učebne.
„Jedna bola určená na skupinové vyučovanie, pretože v nej doteraz nebola počítačová technika. Získali sme priestor na výučbu informatiky i cudzích jazykov. V druhej učebni bola zastaraná technika vymenená za modernejšiu. Dve nové tabule s dataprojektormi ponúkajú možnosť pracovať s programom 3D,“ informovala riaditeľka školy Katarína Habová. Doplnila, že škola nadobudla edukačné softvéry, ktoré ponúkajú rôzne výukové programy pre vyučovanie na druhom stupni, najmä v rámci predmetov chémia či biológia - napríklad zaujímavé prezentácie o ľudskom tele, kolobehu vody atď. Takže prvým veľkým plusom je nespochybniteľné zatraktívnenie výučby. Túto skutočnosť potvrdili aj učiteľky Klaudia Kopcová a Monika Mifkovičová, ktoré mali v čase našej návštevy hodinu vo vynovených triedach. „Nové vybavenie umožňuje deťom pracovať efektívnejšie. Učia sa pracovať s balíkom Office 365. Ten im dáva možnosť vypracovávať úlohy, komunikovať navzájom i s vyučujúcimi či spoločnú prácu na úlohách. Žiaci majú istotu v uložení dokumentov,“ vysvetlila K. Kopcová.
Ďalším prínosom projektu sú doplnené zbierky učebných pomôcok v kabinetoch fyziky, techniky a biológie. „Ide o veci, ktoré nám chýbali, od jednoduchých silomerov, cez optické súpravy, modely rastlín, častí ľudského tela až po svetelný mikroskop. Veľmi sa nám páčia elektronické stavebnice na vyučovanie fyziky a techniky, ktoré ocenili aj samotní vyučujúci,“ priblížila riaditeľka s tým, že škola má k dispozícii moderné biologicko-chemické aj fyzikálne laboratórium už viacero rokov. Predkladaný projekt umožnil doplniť vybavenia laboratórií či kabinetov, preto sa rozhodli ísť cestou modernizácie.
Cieľom projektu Modernejšie v Dérerke prioritne zostáva vytvorenie učebne na informatiku, pretože jej výučba sa musí deliť - išlo teda aj o riešenie potrebného priestoru. Dataprojektory s možnosťou interaktívneho vzdelávania zároveň posúvajú využitie novovzniknutej triedy aj na vyučovanie cudzích jazykov. Tým, že škola má delených viacero vyučovacích hodín, je učebňa naplno využívaná.
„Každý posun v technickom vybavení vnímame veľmi priaznivo. Usilujeme sa o to, aby boli v každej miestnosti programy, ktoré tam majú byť, nech majú učitelia pri výučbe jednotlivých predmetov pohodu,“ uzavrela K. Habová.