Ilustračná snímka (OcÚ Beluša)
Reklamný alebo aj vizuálny smog často dominuje verejnému priestoru a zakrýva významné kultúrne dominanty. Po niekoľko mesačných jednaniach sa obci Beluša podarilo vypovedať zmluvy prenajímateľovi a odstrániť z obce štyri billboardy.
Moderné samosprávy začínajú viac a viac reflektovať verejný priestor, ktorý sa okrem praktickej stránky snaží napĺňať aj estetické štandardy. Odstraňovanie reklamných pútačov vyžaduje často časovo náročné a komplikované úsilie zo strany samospráv. Hovorí prednosta obce Patrik Štrbák: „Zaujíma nás, ako sa u nás občania aj návštevníci cítia. Či u nich prevažuje kladný postoj alebo ich rušia reklamy. V prvej fáze sme vypovedali zmluvy na obecných pozemkoch, ale v snahách budeme pokračovať ďalej, i keď proces bude podstatne zložitejší.“
Štyri billboardy sa nachádzali na pozemku základnej školy, pred areálom materskej školy a pri veľkej križovatke Púchov -Považská Bystrica. Zamestnanci obecného úradu budú naďalej pokračovať v odstraňovaní reklamného smogu, aj keď v prípade pozemkov mimo vlastníctvo obce bude legislatívny proces náročnejší, ako uviedol prednosta obecného úradu a právnik Patrik Štrbák.