Erika Jurinová, predsedníčka ŽSK, počas otvorenia opraveného úseku cesty.
V regióne Turiec bola dokončená modernizácia a rekonštrukcia vybraných úsekov ciest II. a III. triedy. Celková investícia predstavuje 900 566,94 eur.
Stavebné práce spočívali v zosilnení vozovky a zvýšení bezpečnosti. Modernizácia a rekonštrukcia prebiehala na štyroch vybraných úsekoch ciest v regióne Turca, a to:
Úsek cesty III/2162 v katastrálnom území obce Valča (ckm 0,025 – 0,977) v celkovej dĺžke 952 m.
Úsek cesty III/2184 v katastrálnom území mesta Turčianske Teplice - mestskej časti Turčiansky Michal (ckm 0,285 – 1,740) v celkovej dĺžke 1455 m.
Úsek cesty II/519 v katastrálnom území obceRudno (ckm 9,500 – 11,714) v celkovej dĺžke 2214 m.
Úsek cesty III/2174 v katastrálnom území obcí Háj a Čremošné (ckm 2,944 – 4,160) v celkovej dĺžke 1216 m.
Zhotoviteľom stavebných prác bolo združenie firiem Swietelsky-Slovakia a VHS-Asfalty. Práce prebiehali v období 08/2023 - 12/2023.
Erika Jurinová, predsedníčka ŽSK: „Dnes sme odovzdali zrekonštruovaných 4885 m ciest II. a III. triedy v okrese Turčianske Teplice a 952 m cesty III. triedy v okrese Martin v hodnote 900 000 eur. Vďaka zodpovednému hospodáreniu sme z vlastného rozpočtu tento rok vyčlenili 1 mil. eur, z ktorého opravíme 4382 metrov ciest III. triedy v okrese Martin a 3903 metrov ciest III. triedy a 2274 metrov cesty II. triedy (II/519) v okrese Turčianske Teplice. Celkovo tak tento rok plánujeme dokončiť v Turci rekonštrukciu 16,4 kilometra najkritickejších úsekov ciest - 11 kilometrov ciest v okrese Turčianske Teplice a 5,4 kilometra ciest v okrese Martin. Zrekonštruujeme tak takmer 7 % celkovej dĺžky ciest II. a III. triedy, ktoré v Turci vlastníme.“
Po ukončení zimnej prestávky v priebehu mesiacov apríl a máj realizovala na uvedených úsekoch Správa ciest ŽSK, Závod Turiec vodorovné dopravné značenie.
Žilinský kraj získal zdroje na rekonštrukciu týchto úsekov prostredníctvom výhodného úveru od Slovak Investment Holding, a.s. z fondu National Development Fund II. a.s., pričom projekty museli spĺňať podmienky financovania z Integrovaného regionálneho operačného programu“ (IROP), prioritnej osi 1.1, ktorý je taktiež spolufinancovaný z Európskych štrukturálnych a investičných fondov.