Ilustračný banner
Slovenské samosprávy a inštitúcie sa môžu zapojiť do celoeurópskej kampane na podporu a propagáciu udržateľnej mestskej mobility Európsky týždeň mobility (ETM) 2024.
Témou tohtoročnej kampane je Verejný priestor pre všetkých. Kampaň na Slovensku koordinuje Slovenská agentúra životného prostredia (SAŽP).
„Cieľom kampane ETM je podporovať zmenu správania sa obyvateľov v prospech aktívnej mobility. Tento rok bude kampaň ETM zameraná na spoločné rozhodovanie o zdieľaní nášho verejného priestoru," uviedol generálny riaditeľ SAŽP Juraj Moravčík.
Podujatie, ktoré sa každoročne koná od 16. do 22. septembra, vyvrcholí Dňom bez áut a nadväzuje na kampaň Do práce na bicykli. Obe kampane podľa slov SAŽP vyzývajú ľudí na zmenu dopravných návykov a motivujú a napomáhajú znižovať znečistenie ovzdušia, spomaliť klimatickú zmenu, zlepšovať zdravie obyvateľov, budovať mestá pre ľudí, nie pre autá.
Do kampane je možné registrovať sa prostredníctvom webu www.eurotm.sk, kde sú zverejnené potrebné informácie o nej, metodické materiály, tematické príručky či príklady dobrej praxe.
Národná koordinátorka kampane Andrea Štulajterová podotkla, že cieľom je vytvárať kvalitnú infraštruktúru pre peších a cyklistov a zatraktívňovať verejnú dopravu tak, aby sa aktívna mobilita stávala pre obyvateľov prvou voľbou. „Je potrebné aj vzdelávanie a osveta a samosprávy by v tomto procese mali byť lídrom. Kampaň ETM je príležitosťou ukázať dobré riešenia iným a tiež možnosť učiť sa od ostatných," dodala.
Európsky týždeň mobility organizuje Európska komisia od roku 2002. Vlani sa ho na Slovensku zúčastnilo 70 samospráv, šesť samosprávnych krajov a ďalšie inštitúcie.