Ilustračná snímka: (odkazprestarostu.sk)
Mesto Levice považuje za negatívum elektronickej komunikácie anonymitu, keďže občania so samosprávou komunikujú pod rôznymi prezývkami či vymyslenými menami.
Ako informovala hovorkyňa Mestského úradu v Leviciach Adriana Macáková, z toho vyplýva aj možnosť neprimeraných, dokonca vulgárnych reakcií zo strany občanov.
Podnety majú obyvatelia mesta a mestských častí od roku 2014 možnosť podávať prostredníctvom celoslovenského portálu Odkaz pre starostu. "V začiatkoch spustenia web stránky mesta od roku 2001 bola v prevádzke takzvaná Čierna skrinka, v ktorej sa ľudia mohli vyjadriť. Neskôr sme prešli na komunikáciu cez sociálnu sieť a potom na portál Odkaz pre starostu. Samozrejme, s občanmi komunikujeme aj prostredníctvom emailov," uviedla Macáková.
Podľa jej slov každý zamestnanec MsÚ má svoju emailovú adresu v tvare meno.priezvisko@levice.sk a samozrejme sú zo zákona povinné emailové adresy ako podatelna@levice.sk, kde môžu občania posielať svoje podania alebo info@levice.sk, prostredníctvom ktorej môžu podávať žiadosti o informácie aj v zmysle zákona o slobodnom prístupe k informáciám. "Od roku 2008 má verejnosť možnosť komunikovať elektronicky a taktiež získavať všetky informácie z databáz MsÚ prostredníctvom portálu eGov, ktorý je súčasťou celoslovenského portálu modernej samosprávy," dodala hovorkyňa MsÚ.
"Od 1. júla má aj levická samospráva povinnosť elektronicky komunikovať s právnickými osobami prostredníctvom elektronických schránok v zmysle zákona o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci. Túto možnosť mali fyzické osoby a právnické osoby (PO) už približne dva roky, od 1. júla bude takáto forma komunikácie s PO povinná," ukončila.