Snímka: MsÚ Svidník
Parkovisko v centre mesta Svidník si už neodkladne vyžadovalo rekonštrukciu. Areál pošty bol v zlom stave roky, samotná pošta je v centre Svidníka od roku 1977.
Po urgenciách zo strany vedenia Mesta Svidník a niekoľkých rokovaniach na úrovni štátneho tajomníka Ministerstva dopravy Jaroslava Kmeťa a generálneho riaditeľa Slovenskej pošty Martina Ľuptáka s primátorkou Svidníka Marcelou Ivančovou sa podarilo rekonštrukciu úspešne zrealizovať.
Primátorka Svidníka Marcela Ivančová: “Parkovisko pri pošte je v centre Svidníka, no nie je to mestský majetok a preto bolo na ramenách mesta vysvetľovať občanom prečo nemôžeme sami parkovisko opraviť. Som veľmi rada, že po dlhej dobe kedy sme poukazovali na veľmi nedôstojný stav v tejto lokalite došlo k rozsiahlym opravám za čo úprimne ďakujem štátnemu tajomníkovi pánovi Kmeťovi a generálnemu riaditeľovi pánovi Ľuptákovi. Ďakujem za podporu aj podpredsedovi strany Sme rodina Jozefovi Vašutovi, ktorému veľmi záležalo na oprave lokality“.
Budova pošty spolu so zastavanými plochami a nádvorím majú celkovú výmeru 7 614 m2, z toho spevnené plochy s asfaltovým povrchom sú 2 489 m2. Spevnené plochy sú rozdelené na vnútroareálové (dvor) a verejné parkovisko.
Predmetom stretnutia pri budove pošty bola aj elektro nabíjacia stanica, ktorá je prvá takáto stanica na verejnom priestranstve v meste Svidník. Otázka, čo musí byť prvé, či najskôr autá, pre ktoré by sa takáto stanica zriadila alebo naopak, sú takto už minulosťou a veríme, že ďalšie stanice vo Svidníku budú už len pribúdať. Samotná Slovenská pošta má vo Svidníku jedno elektro vozidlo, ktoré už tento systém nabíjania využíva.
Predmetom ďalších rokovaní na pôde Mestského úradu vo Svidníku bola cyklodoprava a riešenie neuspokojivého stavu mosta cez rieku Ladomirka na Ul. Ľ. Štúra. Štátny tajomník Jaroslav Kmeť a generálny riaditeľ Slovenskej pošty Martin Ľupták sa dozvedeli o viacerých podporných aktivitách mesta Svidník na zlepšenie alternatívnej dopravy ako sú cykloprístrešky ku školám, cyklochodník Svidník – Stropkov i projektovaný cyklochodník cez plánovaný nový most.
Práve predmetný most cez rieku Ladomirka bol dôležitou témou rokovania na pôde úradu. Mostová konštrukcia je z roku 1945 a jeho stav si vyžaduje projektovanie a finančné zabezpečenie nového mosta.