Piatok 18.09.2020
Dnes má meniny 
Eugénia
°C
06.08.2020 01:05

Mestská informačná kancelária predstavila turistický systém a nové logo


Mestská informačná kancelária (MIK) v Poprade. Ilustračná snímka, zdroj: aices.sk/informacneCentra


Komplexný turistický systém mesta s novým logom predstavila v stredu Mestská informačná kancelária (MIK) v Poprade. Má prispieť k prezentácii cestovného ruchu v meste a zároveň uľahčiť návštevníkom plánovanie dovolenky.


Nové logo lupeňmi kvetov symbolicky pokrstili riaditeľka MIK Lucia Pitoňáková a primátor mesta Anton Danko.     

"Hlavným dôvodom, prečo sme vytvorili nový turistický systém mesta Poprad a taktiež ho doplnili novým logom VisitPoprad.sk, bolo predovšetkým to, že turistická webstránka mesta Poprad vznikla v roku 2014. Bola už pomerne zastaraná, skutočne si to vyžadovalo jej vynovenie. Avšak dostali sme ponuku nezostať pri webstránke, ale spraviť celý turistický systém," uviedla Pitoňáková. Komplexný turistický systém mesta pozostáva z novej webstránky, ktorá je prepojená so samostatným plánovačom a tiež s aplikáciou pre mobilné zariadenia.       

"Turistické stránky v podstate akoby len informovali návštevníka, ale nerobia žiadnu akciu, nesprevádzajú ho. Človek si otvára ďalší prehliadač a hľadá úplne mimo oficiálnej stránky. Náš pohľad je taký, že úvodný portál by mal zaujať emóciou, dať nejaké základné informácie, potom posunúť človeka do plánovača, aby si naplánoval celý svoj výlet, pozrel, aké bude počasie, aby videl body záujmu v okolí a mohol si to online rezervovať," povedal Lukáš Bednár zo spoločnosti, ktorá turistický systém realizovala. Posledným krokom je podľa jeho slov možnosť stiahnuť si do mobilného zariadenia aplikáciu.       

Základným grafickým motívom loga, ktoré MIK predstavila, je GPS značka, ktorá mesto Poprad vykresľuje ako cieľovú destináciu. Hlavný GPS symbol predstavuje centrum mesta, zároveň je prepojený s ďalšími menšími rôzne usporiadanými GPS značkami, ktoré symbolizujú jednotlivé mestské časti. Pestrofarebné body vnútri GPS značiek odrážajú pestrosť voľnočasových možností v meste a rozmanitosť jeho mestských častí.       

"Sľubujeme si, že to bude prehľadnejšie a ľudia sa stotožnia s novým logom. Tak ako prezentovala riaditeľka MIK, logo symbolizuje nielen centrum Popradu, ale aj všetky mestské časti. Verím, že nový systém pomôže návštevníkom sa zorientovať v meste a spoznať jeho pamiatky," dodal primátor.       

MIK eviduje za júl 55-percentnú návštevnosť oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Podľa Pitoňákovej bol však minuloročný júl počtom vybavených osôb 6092 rekordným od vzniku MIK.      

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
10.03.2017
MIK pripravila v sobotu prehliadku mesta a kostola zadarmo
Mestská informačná kancelária (MIK) v Poprade pripravila v rámci jarných prázdnin v sobotu 11. marca prehliadku námestia sv. Egídia a kostola sv. Egídia zadarmo.
viac
22.03.2017
Kremnica má nové logo
Mesto Kremnica a jeho organizácie majú nové logo a vizuálny štýl. Víťazný návrh, ktorého autorom je pôvodom Kremničan a dnes grafik žijúci na voľnej nohe v Brne Juraj Chmura, vybrala sedemčlenná komisia spomedzi 32 prihlásených dizajnov.
viac
26.07.2017
Obec Spišské Bystré vyhlásila súťaž na nové logo
Do súťaže sa môžu zapojiť všetci občania Slovenskej republiky, bez ohľadu na vek. Súťaž prebieha do 31. júla 2017.
viac
21.08.2020
Prvý polrok NKÚ v znamení legislatívnych iniciatív a nových kontrolných akcií
Prvé iniciatívy nových členov parlamentu v podobe kontrol vo verejnoprávnej RTVS či v pozemkovom fonde sú zaradené do aktualizovaného plánu kontrolnej činnosti NKÚ SR na rok 2020.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.77 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.91 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.33 %