Topoľčany - ilustračná snímka.
Mesto Topoľčany vyriešilo viac ako 400 podnetov od občanov, ktoré dostalo prostredníctvom služby mobilný rozhlas, ktorá sa aktuálne volá Munipolis. Službu zaviedla radnica v roku 2019 ako prvá na Slovensku.
Aktuálne je v Munipolis registrovaných viac ako 5500 obyvateľov alebo návštevníkov Topoľčian a mesto má na konte už takmer 200.000 doručených správ, informovala Lenka Savarová z topoľčianskeho mestského úradu.
Od zavedenia služby vyriešil magistrát viac ako 400 podnetov, každý týždeň pribudne desať až 15 nových. „Podnety sa dostanú priamo k zodpovednému zamestnancovi, ktorý sa nimi zaoberá. Od začiatku roka viac ako štvrtinu podnetov tvorili upozornenia na rôzne poškodenia komunikácií,“ povedala Savarová. Druhý najvyšší počet podnetov, takmer štvrtina, sa týkal verejnej zelene. Ďalšími podnetmi upozorňovali občania na neporiadok alebo čiernu skládku, či poškodenia mestského mobiliáru.
Radnica posiela správy o dopravných obmedzeniach, prevádzke materských škôl, pozvánky na podujatia. Cez aplikáciu je možné prelistovať si aj mestské noviny. Prostredníctvom služby mesto zrealizovalo desiatky občianskych ankiet a hlasovaní, občania ju mohli využiť aj na odovzdanie hlasov projektom v rámci participatívneho rozpočtu. Najbližšie má mesto v pláne spustiť anketu o regulácii statickej dopravy, aby získalo komplexnejšiu spätnú väzbu od občanov niekoľko mesiacov od spustenia regulácie.
V prípade krízovej situácie alebo mimoriadnej udalosti je možné zaslať SMS alebo zvukovú správu. „Občania sa však nemusia obávať zahlcovania esemeskami. Túto formu využívame iba výnimočne. Osvedčila sa nám napríklad pri prvej vlne pandémie, keď sme potrebovali urgentne informovať čo najviac občanov o dôležitých rozhodnutiach,“ skonštatovala Savarová.