Streda 24.04.2024
Dnes má meniny 
Juraj
°C
18.09.2020 09:10

Do dištančnej výučby na jar sa vôbec nezapájalo 52 000 žiakov


Ilustračná snímka.


Do dištančnej výučby na jar sa vôbec nezapájalo 52 000 žiakov, čo je 7,5 percenta žiackej populácie.


Vyplýva to z prieskumu, ktorý na konci školského roka 2019/2020 realizoval Inštitút vzdelávacej politiky (IVP) v spolupráci s Národným ústavom certifikovaných meraní vzdelávania na základných a stredných školách na Slovensku. Cieľom bolo zistiť, čo sa dialo počas uzavretia škôl z dôvodu ochorenia COVID-19 a s čím by potrebovali pomôcť na jeseň počas prípadnej druhej vlny pandémie.      

„Takmer 565 000 žiakov malo podľa odhadov prístup k online výučbe, čo je 81,5 percenta žiackej populácie,“ vyplýva z výsledkov prieskumu. Cez internet sa neučilo 128 000 žiakov (18,5 percenta žiackej populácie), väčšina z nich sa pravdepodobne vzdelávala offline spôsobmi dištančnej výučby. Najkritickejšou podľa IVP bola situácia najmä v školách s vysokým podielom detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a v špeciálnych základných školách.       

„V prípade online výučby používali učitelia väčšinou takzvanú asynchrónnu výučbu. To znamená, že žiakom síce zasielali úlohy prostredníctvom internetu, ale neorganizovali online hodiny, ktoré umožňujú interaktívnejšiu výučbu a poskytovanie spätnej väzby žiakom,“ tvrdí IVP. Zároveň uvádza, že tretina učiteľov, ak učila aj online spôsobom, povedala, že žiaci mali problémy pri práci s technológiou. Pri výučbe detí bez prístupu k online výučbe učitelia často kombinovali zasielanie pracovných listov a telefonický kontakt so žiakmi. Približne rovnaký počet z nich sa však spoliehal výlučne na zasielanie pracovných listov.      

Ak sa znova zatvoria školy, štyria z piatich učiteľov hovoria, že by potrebovali školenia a vzdelávanie. Najväčšiu potrebu vnímajú v oblasti školení zameraných na zlepšenie technických zručností. Riaditelia uviedli, že by potrebovali pomôcť so sprístupňovaním online výučby svojim žiakom, žiadajú o zabezpečenie dát a hovorov pre svojich učiteľov a potrebovali by tiež, aby boli dostupné kvalitné učebné materiály zamerané na dištančné vzdelávanie.       

Zber údajov sa realizoval od 2. do 17. júla, dotazník vyplnilo celkom 2257 riaditeľov a 16 618 triednych učiteľov. Výsledná analýza tak pracuje spolu s 2194 odpoveďami od riaditeľov a s 15 645 odpoveďami od triednych učiteľov. Do prieskumu sa zapojilo 77,2 percenta škôl.

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
13.07.2020
Rezort školstva spúšťa zber údajov o priebehu dištančnej výučby a potrebách škôl
Ukončený školský rok 2019/2020 bol pre deti, rodičov a učiteľov jedným z najnáročnejších. Vzdelávanie na diaľku prinieslo množstvo výziev a cenných skúseností.
viac
19.10.2020
Priamy kontakt so študentmi pri dištančnom vzdelávaní chýba
Prechod na dištančné vzdelávanie nebol na viacerých stredných školách (SŠ) problémový. Učiteľom však chýba priamy kontakt so študentmi. Po prvom týždni dištančného vzdelávania sa na tom zhodli viacerí riaditelia SŠ na Slovensku.
viac
12.11.2020
Rezort školstva už odoslal peniaze na digitálne vybavenie škôl
Rezort školstva informuje, že viac ako 6 miliónov eur na digitálnu techniku už odišlo do škôl. Pokiaľ školy peniaze nedostali je potrebné sa obrátiť na zriaďovateľa, prípadne VÚC či okresný úrad.
viac
18.11.2020
B. Gröhling: V súvislosti s návratom detí do škôl sa stretneme s epidemiológmi
V súvislosti s návratom detí do škôl sa vedenie ministerstva školstva stretne s epidemiológmi vo štvrtok 19. novembra.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.17 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.81 %