Ivo Nesrovnal, primátor hl. mesta SR Bratislavy
Investor HB Reavis začína s celkovou rekonštrukciou ulice Mlynské nivy. Tá bude rozdelená na viacero fáz tak, že k celkovej uzávere nedôjde. Obnova dopravnej a technickej infraštruktúry na ulici Mlynské nivy a na okolitých komunikáciách je predbežne vyčíslená na 24 miliónov eur.
Projekt realizuje HB Reavis na vlastné náklady. Mlynské nivy sa po rekonštrukcii stanú novým mestským bulvárom s kompletne obnovenou dopravnou a technickou infraštruktúrou, podzemným kruhovým objazdom, bezpečnými prechodmi pre chodcov, cyklotrasami, zastávkami a novými chodníkmi aj zeleňou.
„Nejde len o rekonštrukciu ulice na povrchu, ale aj o kompletnú rekonštrukciu technickej a dopravnej infraštruktúry. Mlynské nivy sú hlavnou tepnou v centre mesta, do ktorej sa nesiahlo 35 rokov. Infraštruktúra je veľmi zastaraná, kanalizácia je tam dokonca z čias Márie Terézie a treba ju kompletne obnoviť. Nachádzajú sa tu tiež parovody, káblovody, vodovody, plynovod a niekoľko desiatok optických káblov. Preto je rekonštrukcia ulice Mlynské nivy komplikovanejšia, ako by sa na pohľad zdalo. Sme preto radi, že sa nám podarilo nájsť kompromis, ktorý umožní revitalizáciu celej oblasti tak, aby nemuselo dôjsť k celkovej uzávere,” povedal Adrián Rác, CEO HB Reavis Slovakia.
Výsledkom plánovanej rekonštrukcie bude okrem kompletnej obnovy infraštruktúry ulice nad aj pod jej povrchom rozšírenie bulváru o jeden jazdný pruh v oboch smeroch. V podzemí ďalej pribudne kruhový objazd. Rekonštrukciu, ktorá je rozdelená do viacerých etáp, plánuje investor začať 2. mája. Počiatočné fázy by mali byť ukončené počas jesene 2018, z nového bulváru sa Bratislavčania budú môcť tešiť na jeseň 2019.
Spolupráca mesta, investora a DPB
Zatiaľ sú známe podrobnosti prvých fáz celkovej rekonštrukcie. K uzávere ulice nedôjde, dôjde iba k zúženiu jazdných pruhov na ulici Mlynské nivy, pričom počet jazdných pruhov ostane zachovaný. Investor bude rekonštruovať verejný vodovod, plynovod, rozvody vysokého napätia, optické káble, káble verejné osvetlenia a samotnú cestnú komunikáciu. Neskôr pristúpi aj k budovaniu podzemného kruhového objazdu a k výmene sútokovej komory pod Križovatkou Mlynské nivy – Karadžičova – 29. Augusta.
“Vypočuli sme hlasy Bratislavčanov a keďže chceme čo najmenej ovplyvňovať dopravu v meste, cieľom bolo nájsť postup, ktorý v čo najmenšej možnej miere ovplyvní občanov, optimalizuje obchádzkové trasy a zároveň umožňuje efektívnu výstavbu. S investorom aj s Dopravným podnikom sme dohodnutí na pravidelných stretnutiach pracovnej skupiny, ktorá bude vyhodnocovať postup prác či efektivitu v obslužnosti územia,” povedal Ivo Nesrovnal, primátor hl. mesta SR Bratislavy.