Piatok 18.09.2020
Dnes má meniny 
Eugénia
°C
07.08.2020 01:10

Analýza mobility odhalila silné i slabé stránky mesta


Snímka zdroj: (tasr).


Mesto Trnava pripravuje strategický Plán udržateľnej mobility (PUM) a v súčasnosti je možnosť pripomienkovať do 15. augusta jeho analytickú časť.


Na jej základe vypracuje opatrenia pre dlhodobé ciele v automobilovej, vlakovej i cyklistickej doprave nielen pre Trnavu, ale i obce v jej funkčnom území. Na radnici sa v stredu (5. 8.) konalo prerokovanie analýzy.

Spracovateľom dokumentácie je firma AFRY CZ v spolupráci s firmami Ekola group a Czech Consult. Cieľom analytickej časti bolo získanie dostupných informácií o stave a možnostiach rozvoja všetkých dopravných subsystémov, obsahuje ich vyhodnotenie po stránke kapacity, ponuky a dopytu a z nich vyplývajúce disproporcie, ktoré je nutné riešiť. Okrem iného zhodnotila ako silné stránky mesta pešiu infraštruktúru s podporou peších zón na krátke vzdialenosti, lávky pre peších cez frekventované komunikácie, primeraný počet liniek MHD, fungujúci systém spoplatnenia parkovania v centre, vzájomnú blízkosť železničnej a autobusovej stanice a ďalšie. Za slabé stránky považuje aj nedokončený obchvat mesta, chýbajúci bikesharing pre jednorazových návštevníkov, neexistenciu vyhradených jazdných pruhov pre autobusy i nedostatočnú kapacitu podjazdov na Dohnányho a Sladovníckej ulici.

Spracovatelia PUM ako hrozbu pre mesto identifikovali zvyšovanie podielu individuálnej automobilovej dopravy v dôsledku suburbanizácie, kolaps cestnej dopravy na kritických miestach v exponovaných časoch, lokálne zvýšenie záťaže obyvateľov hlukom a emisiami v okolí nových dopravných trás a stavieb. Analýza ukázala, že dopravne najzaťaženejšími komunikáciami sú Dohnányho, Nitrianska, Rybníková, Hospodárska, Hlboká, Tamaškovičova, Špačinská a Bučianska cesta. Rizikové miesta pre dosah emisií sú od križovatky Hlboká - Bučianska až po sídlisko Vodáreň, na Hospodárskej, Linčianskej a hlavných ťahoch na sídlisku Prednádražie.

Analýza konštatuje, že pri nezavedení a neriešení regulácie parkovania hrozí čoraz väčší záber chodníkov autami, hlavne na sídliskách, a pritom odkladaním regulácie parkovania hrozí väčšia ekonomická náročnosť pri riešení statickej dopravy v budúcnosti, napríklad pri potenciálnej výstavbe parkovacích domov. Spracovatelia upozornili aj na prílišnú zahľadenosť do cyklodopravy na úkor rozvoja a ekologizácie mestskej hromadnej dopravy a na nedostatočnú spoluprácu a koordináciu pri riešení problematiky týkajúcej sa pripojenia ciest medzi katastrami Trnava a Biely Kostol. Konštatovali limitovaný rozsah objednaných dopravných výkonov vo verejnej doprave (VD) zo strany mesta a rastúce náklady na zabezpečenie služby a súbežne, že taxíky preberajú v denných i nočných hodinách funkciu VD.

Po pripomienkovom konaní k analýze, ktorá je aj na webe mobilita.trnava.sk, budú spracovatelia pokračovať návrhovou časťou, konečný dokument bude schvaľovať mestské zastupiteľstvo.

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
12.12.2016
Banská Bystrica sa chystá vytvoriť prvý inštitucionálny plán mobility v SR
Mesto pod Urpínom bude mať prvenstvo v oblasti udržateľnej mobility v rámci Slovenska. Spoločne s nadáciou Ekopolis a ďalšími európskymi partnermi realizuje projekt MOVECIT. Ten je podporený v rámci programu Interreg Central Europe a zameriava sa na tvorbu plánov mobility pre inštitúcie.
viac
07.10.2018
Vyplnením dotazníka za lepšiu dopravu
Bratislavský samosprávny kraj spustil dnes dotazníkový prieskum, ktorý bude podkladom pre spracovanie dokumentu „Plán udržateľnej mobility“. Strategický dokument Plán udržateľnej mobility Bratislavského samosprávneho kraja bude základným nástrojom na plánovanie dopravného systému v regióne.
viac
22.05.2020
Do začiatku júna možno pripomienkovať plán dopravného systému v kraji
Verejnosť môže do 2. júna pripomienkovať plán udržateľnej mobility Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Návrh plánu, ktorý je základným nástrojom na zabezpečenie vyváženého rozvoja dopravného systému v regióne, je zverejnený na portáli Ministerstva životného prostredia SR.
viac
19.08.2020
Expresná linka spojí Dunajskú Stredu s Bratislavou za 50 minút
Trnavský samosprávny kraj 2. septembra 2020 spustí novú expresnú autobusovú linku medzi Dunajskou Stredou a Bratislavou. Župa tak ponúka ľuďom pohodlnejšiu, rýchlejšiu a ekologickejšiu alternatívu k osobnej automobilovej doprave.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.77 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.91 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.33 %