Ilustračná snímka (TASR)
Inšpekcia v sociálnych veciach Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR realizovala počas prvých ôsmich mesiacov od svojho vzniku takmer 100 dozorov a prijala takmer 200 oznámení.
Cieľom inšpekcie je prispieť k ochrane práv a záujmov osôb odkázaných na pomoc a zvyšovanie kvality poskytovanej pomoci prostredníctvom overovania plnenia zákonných povinností rôznych subjektov.
V priebehu posledných týždňov eviduje inšpekcia nárast počtu prijatých oznámení. Tie vo väčšine prípadov upozorňujú na nízku kvalitu a nedostatky pri poskytovaní pomoci v sociálnych veciach alebo nerešpektovanie práv klientov a možné zlé zaobchádzanie.
Inšpekcia v sociálnych veciach realizuje aktivity na základe prijatého plánu dozornej činnosti, ale aj na základe oznámení od osôb, ktoré sa na inšpekciu obracajú v prípade, ak majú pochybnosti o plnení povinností subjektov v oblasti sociálnych služieb, sociálnoprávnej ochrany detí a sociálnej kurately a kompenzácií ťažkého zdravotného postihnutia. „Z vykonaných takmer 100 dozorov, sme len v troch prípadoch vydali neodkladné opatrenie z dôvodu ochrany ľudských práv, bezpečnosti a zdravia klientov. Všetky tri prípady sa týkali poskytovateľov sociálnych služieb,“ približuje Ján Hudák, generálny riaditeľ Inšpekcie v sociálnych veciach. Ako dodáva, inšpekcia v jednom prípade udelila aj peňažnú pokutu zariadeniu sociálnych služieb, a to za používanie nedovolených prostriedkov telesného obmedzenia klienta.
Ďalšie informácie sa dočítate TU.