Ilustračná snímka.
Združenie miest a obcí Slovenska vďaka nedávnemu prieskumu vie, koľko samospráv využíva na komunikáciu sociálne siete. Postoje samospráv naznačujú trendy v ich ďalšej komunikácii.
Oficiálny profil na facebooku má 44,4 % samospráv. Twitter využíva 0,7 % miest a obcí. Na inej sociálnej sieti má profil 2 % miest a obcí. Celkovo 10,9 % samospráv v prieskume konštatovalo, že na prezentáciu samosprávy a informovanie obyvateľov využívajú neoficiálne profily samosprávy na sociálnej sieti. Napríklad, rôzne fanúšikovské profily, profily občianskych združení obce, dobrovoľných hasičov v obci a pod. Ďalších 10,2 % uviedlo, že samospráva nemá profil na žiadnej sociálnej sieti, ale plánujú ho zriadiť. V prípade 30,2 % samospráv respondenti uviedli, že ich samospráva nemá oficiálny profil na žiadnej sociálnej sieti a ani o ňom neuvažuje. K tejto otázke sa nevedelo vyjadriť 1,6 % opýtaných.
Prieskum zameraný aj na tieto otázky realizovalo Združenie miest a obcí Slovenska v čase od 12. októbra 2020 do 24. novembra 2020 na vzorke 523 respondentov. Výsledky prieskumu sú podkladmi na ďalšiu prácu v rámci národného projektu ZMOS s názvom Modernizácia miestnej územnej samosprávy, ktorý je realizovaný vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci Operačného programu Efektívna verejná správa. Súčasťou formulovaných záverov z prieskumu je aj tzv. druhostupňové triedenie dát, aby sme poznali postoje k tejto problematike s prihliadnutím na veľkostné kategórie obcí a tiež jednotlivé regióny.