Ilustračná snímka
Portál Vzdelávanie 21. storočia zverejnil dokument „Sprievodca pre tvorbu školských vzdelávacích programov", ktorý vznikol vďaka spolupráci s 39 školami zapojenými do procesu postupnej implementácie.
Ako sa úvode dokumentu „Sprievodca pre tvorbu školských vzdelávacích programov" píše, vytváranie školských vzdelávacích programov je jedným z nástrojov, ako školy môžu pružne reagovať na potreby a potenciál svojich žiakov v plánovaných cieľoch a následnom obsahu vzdelávania.
V príspevku dokument sumarizuje základné kroky, ktoré sú odporúčané pri tvorbe školského vzdelávacieho programu. Vysvetľuje tiež potrebu práce učiteľa s cieľmi vzdelávania a ich úlohu pri vymedzovaní obsahu a následnej voľbe vyučovacích stratégií, ale aj pri hodnotení výsledkov vzdelávania.
Popísané kroky vytvárania školského vzdelávacieho programu reflektujú požiadavky na tieto programy vymedzené v Zákone o výchove a vzdelávaní č. 245/2008 Z. z. a zároveň majú ambíciu zdôrazniť didaktický aspekt plánovania výchovno-vzdelávacieho procesu na úrovni školy.
Predložený text nie je vyčerpávajúcou metodickou tvorby ŠkVP, predstavuje len základné informácie, ktoré môžu pomôcť pri uvažovaní, kde začať a ako postupovať pri práci na vlastnom programe.