Ilustračná snímka
Aj tento rok sa žilinská radnica a Burianova veža rozsvietia na modro. Žilina si týmto spôsobom pripomenie Svetový deň povedomia o autizme a vyjadrí tak podporu všetkým, ktorých sa autizmus dotýka.
Žilina sa zaradí k ďalším metropolám a svetovým inštitúciám, ktoré sa pripojili do medzinárodnej kampane "Light It Up Blue!", aby upozornili na autizmus, ktorý postihuje približne 70 miliónov ľudí na svete. Žilinské dominanty sa v utorok 2. apríla 2019 vo večerných hodinách zahalia do modrej farby. Okrem nich bude na modro svietiť i Budatínska veža. Cieľom kampane je zvýšiť povedomie o autizme a snaha začleniť ľudí trpiacich týmto ochorením medzi seba a vytvoriť im podmienky pre zmysluplný život. „Autisti sú prirodzenou súčasťou našej spoločnosti a je potrebné, aby sme si to nielen uvedomovali, ale tiež spoznali viac ich ochorenie a diskutovali o ňom,“ povedal primátor Žiliny Peter Fiabáne. Iniciatíva vychádza z jednej z najvýznamnejších svetových organizácií Autism Speaks. Druhý apríl bol rezolúciou Organizácie Spojených Národov prijatý ako Svetový deň povedomia o autizme. „Modré svetlo pomáha zacieliť pozornosť verejnosti na autizmus, ktorým trpí viac ľudí ako na cukrovku a AIDS dohromady. Jeho symbolom je modrá farba, teda farba komunikácie a ústredná farba celej kampane Light it up blue,“ uviedli organizátori kampane.
V tento deň sú osvetlené modrým svetlom významné budovy a pamätihodnosti po celom svete, napríklad Empire State Bulding v New Yorkuu, Opera v Sydney či Niagarské vodopády. Do modrej kampane sa už po siedmy raz zapája aj Spoločnosť na pomoc osobám s autizmom – Žilinský región, ku ktorej sa pripája každoročne mesto Žilina a Považské múzeum. Široká verejnosť môže 2. apríla svoju solidaritu prejaviť modrým oblečením.