Ilustračná snímka: (tasr).
Bratislavská Petržalka má nový webový portál na nahlasovanie podnetov od obyvateľov (podnety.petrzalka.sk). Mestská časť ho vytvorila v snahe zefektívniť riešenie aktuálnych, ale aj dlhodobo zanedbaných podnetov.
Zároveň nedávno posilnila aj tím "podnetárov", čím sa jej podarilo uzavrieť aj niektoré viac ako desať rokov neriešené podnety.
"Výhodou portálu je združenie všetkých podnetov pod jednu strechu, ich jednoduché nahlasovanie cez krátky formulár aj s možnosťou priloženia fotografií a určením adresného bodu na interaktívnej mape, no najmä ich rýchlejšie procesné spracovanie," konštatuje vedúci miestneho referátu komunikácie Jozef Rybár.
Stačí do príslušných kolónok na webe alebo v mobilnej aplikácii napísať meno, e-mailovú adresu a systém ponúkne na výber zo 14 okruhov tém, ktorých sa podnet môže týkať. Nový portál má zároveň slúžiť aj ako verejne dostupný informačný kanál, kde sa dá pozrieť, ktoré podnety sú riešené, v riešení, vyriešené alebo odstúpené na riešenie inej inštitúcií.
Samospráva zároveň podotýka, že podnety od občanov sa zbierajú rýchlo, ich riešenie ale také rýchle nebýva. Problémom je napríklad aj ich nesprávne priraďovanie, keďže nie všetko, čo sa nachádza na území Petržalky, rieši mestská časť. "Veľkú časť pozemkov a majetku vlastní magistrát, štátne alebo súkromné podniky, čo mnoho obyvateľov nevie," podotýka Rybár.
Petržalčania majú viacero možností, ako vyjadriť svoju (ne)spokojnosť s kvalitou prostredia, v ktorom žijú. Podnety môžu mestskej časti adresovať osobne, telefonicky alebo na e-mailovej adrese podnety@petrzalka.sk. Využívaný je aj portál projektu Odkaz pre starostu, ktorý mestská časť využíva od roku 2010 a cez ktorý prijala viac ako 5300 podnetov. V roku 2020 pribudla aj mobilná aplikácia Petržalka. Využívaná je aj chatovacia aplikácia.