Utorok 07.05.2024
Dnes má meniny 
Monika
°C
04.05.2019 11:45

Hrozí Žiline dopravný kolaps?


Snímka zo stretnutia žilinského primátora Petra Fiabáne s ministrom dopravy Árpádom Érsekom.


Na túto tému diskutoval primátor Žiliny Peter Fiabáne s ministrom dopravy SR Árpádom Érsekom.


Spustenie nového viac ako 11-kilometrového diaľničného úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka môže mať obrovský dopad na dopravnú situáciu v meste. Dôvodom je meškajúca výstavba diaľničného privádzača do Žiliny a komplikácie spojené s výstavbou nadväzujúceho úseku s tunelom Višňové. Žilina sa obáva zvýšeného náporu áut, ktoré budú mestom prirodzene prechádzať. Radnica preto iniciovala stretnutie na ministerstve dopravy.

Žilinský primátor Peter Fiabáne na tohtotýždňovom stretnutí s ministrom dopravy Árpádom Érsekom zrekapituloval problémy, ktoré sú z pohľadu mesta rizikom po spustení úseku diaľnice. „Za najzásadnejší problém považujeme aj samotný privádzač z úseku Lietavská Lúčka. Naše miestne cesty nie sú v tejto situácii pripravené na zvýšený nárast tranzitu a obávame sa tzv. lievikového efektu, ktorý môže v tomto prípade nastať,“ uviedol Fiabáne. V tejto súvislosti vypracovalo mesto spolu so Žilinskou univerzitou štúdiu dokumentujúcu možnosť negatívnych dopadov spustenia diaľnice bez tunela Višňové a jej výsledky prezentovalo vedeniu rezortu. Po preštudovaní požiadaviek a návrhov riešenia minister dopravy prisľúbil mestu pomoc.

Na stretnutí sa okrem uvedeného prezentoval i spoločný záujem a postup pri modernizácii železničného uzla Žilina, ktorý by okrem rekonštrukcie železničnej trate mal výrazne pozitívne zasiahnuť aj do cestnej infraštruktúry (dopravné spojenie ulice 1. mája a ulice Ľavobrežnej). Za úspech z rokovania považuje mesto i jasné stanovisko ministerstva o podpore žilinských projektov v oblasti verejnej dopravy v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. V najbližších rokoch by mali byť finančne podporené prípravné a projekčné práce týkajúce sa výstavby a modernizácie údržbovej základne trolejbusov DPMŽ, modernizácie infraštruktúry trolejbusovej dráhy a meniarní ako aj výstavby nových trolejbusových tratí a obratísk v celom meste. V ďalšom kroku sa bude rozhodovať o finančnej podpore samotnej realizácie týchto stavieb. Podmienkou je dostatočná alokácia v prioritnej osi pre verejnú osobnú dopravu.

Autor: Barbora Zigová, hovorkyňa mesta


komentáre
SHOW ALL
podobné
08.09.2016
Župné cyklobusy môžete využiť posledných 18 dní
Už len 18 dní budú premávať jedinečné autobusy vybavené špeciálnymi cyklovozíkmi. Žilinská župa aj tento rok pripravila pre milovníkov cyklistiky úspešný koncept cyklobusov, ktoré toto leto prepravili od polovice júna do konca augusta už 933 cestujúcich s bicyklami.
viac
18.10.2016
Mesto Košice uviedlo do prevádzky novú mobilnú aplikáciu UBIAN
Košičania tak môžu ako prví otestovať kombináciu moderných technológií a pohodlného cestovania, ktorú im prináša Dopravný podnik mesta Košice a spoločnosť TransData Žilina.
viac
15.11.2017
Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie integrovaná doprava
Žilinský samosprávny kraj intenzívne pracuje na projekte zavedenia integrovanej dopravy, ktorý počíta so spustením systému v roku 2019 v prvej etape na Kysuciach a Hornom Považí, následne v Turci, Liptove a na Orave.
viac
30.09.2018
Dopravná situácia v Žiline je neúnosná, mesto žiada okamžité riešenie
Žilinu trápi kolaps dopravy. Môže za to jednak oprava Mostnej ulice a tiež spustenie svetelnej signalizácie pri novootvorenom obchodnom dome s nábytkom na výpadovke do Martina.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.10 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.16 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.74 %