Ilustračná snímka
Po rokoch snaženia sa v Žiline konečne podarilo vyčistiť výpadovku na Martin od nelegálnych reklamných pútačov. Na vyčistení tejto cesty pracovali zamestnanci mesta už od roku 2015.
Od začiatku tohto roka odstránilo mesto Žilina v spolupráci s Asociáciou vonkajších reklám na tejto komunikácii 49 bilbordov, pričom posledné z nich zdemontovali v marci. „Cesta na Strečno je akousi prvou lastovičkou, no neostávame len pri nej. Už dnes máme vytypované ďalšie časti mesta, kde pokračujeme v boji s reklamným smogom,“ uviedol žilinský primátor Igor Choma. V najbližšom aprílovom zastupiteľstve plánujú podľa neho vyčleniť ďalších zhruba 20 tisíc eur na odstránenie týchto čiernych stavieb. Spílenie a odpratanie jedného bilbordu stojí približne 250 eur. Všetky náklady spojené s ich odstránením hradí mesto zo svojich vlastných finančných prostriedkov.
Po vyčistení cesty na Martin pokračuje radnica v odstraňovaní reklamných pútačov pri cestách v smere na Strážov a na Kysucké Nové Mesto. „Vizuálny smog nie je len problémom Žiliny, s rovnakým problémom bojujú všetky samosprávy na Slovensku. Bilbordy nielen, že doslova hyzdia naše prostredie, prinášajú tiež mnohé bezpečnostné riziká,“ upozornil primátor. Reklamné pútače odpútavajú pozornosť vodičov a častokrát prekážajú vo výhľade, čo býva v mnohých prípadoch príčinou dopravných nehôd. Snahou mesta je tak podľa primátora zaviesť istú kultúru a stanoviť jasné pravidlá v umiestňovaní vonkajších reklamných plôch. Efektívnejšie odstraňovanie reklamných pútačov umožňuje legislatíva, v zmysle ktorej nemôžu byť bilbordy umiestnené v stometrovom ochrannom pásme od ciest prvej a druhej triedy. Na odpílenie bilbordu potrebuje mesto súdny príkaz.