Starý most nakoniec finančnú injekciu z Únie dostane. (Foto: Wikimedia Commons)
Európska komisia schválila projekt Nosný systém mestskej hromadnej dopravy, prevádzkový úsek Janíkov Dvor – Šafárikovo námestie, 1. časť Šafárikovo námestie – Bosákova ulica.
Projekt, v rámci ktorého sa buduje električková trať do Petržalky, vrátane kompletnej rekonštrukcie Starého mosta, získa z Kohézneho fondu Európskej únie grant v sume 63 miliónov eur. V rámci operačného programu Doprava je to už 15. schválený veľký projekt (nad 50 miliónov eur).„Som veľmi rád, že sa nám podarilo získať súhlasné stanovisko Európskej komisie s týmto, pre Bratislavu nesmierne dôležitým dopravným projektom. Starý most však musí byť hotový v decembri tohto roku, dokedy má mesto Bratislava nárok na schválené peniaze. Apelujem preto na investora, ale aj zhotoviteľa, aby zapojili všetky kapacity a stavba bola ukončená načas. Výdavky, ktoré vzniknú po tomto termíne, bude, bohužiaľ, musieť znášať prijímateľ, čiže mesto,“ povedal minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Ján Počiatek.Projekt za vyše 76 miliónov eur je prvou fázou budovania nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Aj na druhú časť projektu, dobudovanie električkovej trate v úseku Bosákova – Janíkov dvor, sa Slovensko bude uchádzať o peniaze z eurofondov, ktoré sú k dispozícii v novom operačnom programe Integrovaná Infraštruktúra.Výstavbu električkovej trate do Petržalky odštartoval eurokomisár pre regionálnu politiku Johannes Hahn spolu s ministrom dopravy J. Počiatkom 2. decembra 2013.V prioritnej osi č. 4 operačného programu Doprava (OPD) sú projekty na budovanie integrovaných dopravných systémov pre Bratislavu a Košice. Sú medzi nimi napr. projekty nákupy trolejbusov, električiek, prímestských vlakov, rekonštrukcie električkových tratí či spomínaná električková trať do Petržalky.Ďalšími projektmi pre mesto Bratislava z OP Doprava sú nákup 120 trolejbusov, 45 električiek, modernizácia električkových tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu, vypracovanie územného generelu dopravy, ktorý komplexne zanalyzuje dopravnú situáciu v hlavnom meste a navrhne najvhodnejšie riešenia na rozvoj nosného systému hromadnej dopravy a projekt nákupu 29 dvoch nových vlakových súprav (z toho 15 kusov pre región Bratislavy).