Primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal
Bratislava len pred nedávnom zverejnila novú Marketingovú a komunikačnú stratégiu a už aj začala konať prvé kroky. Jej cieľom je vylepšiť vzťah Slovákov k svojmu hlavnému mestu a zvýšiť tak záujem o jeho návštevu.
Aj napriek všeobecnému nárastu turistov zo Slovenska spúšťa Bratislava v tejto letnej sezóne, popri zahraničnej, aj najväčšiu domácu kampaň.
„Tento rok oslavujeme 25. výročie Bratislavy ako hlavného mesta SR. Medzi obyvateľmi Slovenska je však Bratislava vnímaná skôr ako mesto práce a vzdelania, než cieľ dovoleniek či predĺžených víkendov. Chceme, aby sa toto vnímanie otočilo, aby si Slováci vytvorili lepší vzťah k svojmu hlavnému mestu, aby boli naň hrdí. Preto spolu s BTB spúšťame kampaň na podporu domáceho cestovného ruchu s cieľom pripomenúť obyvateľom Slovenska, že majú krásne historické hlavné mesto, ktoré sa oplatí navštíviť,“ povedal primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal.
Kampaň bude od 1. júna okrem Slovenska prebiehať aj v ďalších 4 štátoch. Jej súčasťou bude prezentácia vo Viedni, Budapešti a Prahe. Ľudia ju okrem sociálnych sietí ako Facebook, Youtube či vyhľadávania v Google budú môcť vidieť a počuť v susedných štátoch, ale aj v Anglicku a Nemecku. Na Slovensku bude oproti ostatným trhom masívnejšia a zameraná na podporu domáceho cestovného ruchu a to vo vlakoch v spolupráci so ZSSK, v rádiách, v printe, ale aj na citylightoch v krajských mestách či online.
„Domácou kampaňou s názvom „Spoznaj svoje hlavné mesto!“, chceme presvedčiť Slovákov, že Bratislava je ideálne miesto pre oddych a zábavu s jedinečnou atmosférou a je alternatívou pre víkendové pobyty v okolitých zahraničných mestách. Obsahuje 5 nosných tém, ktoré poukazujú na množstvo kultúrnych podujatí, svetové múzeá a galérie, tradičnú aj modernú slovenskú gastronómiu, ale aj adrenalínové zážitky a to za veľmi dostupné ceny. Propagujeme aj Bratislava Card, ktorej predaj sa v roku 2018 zvýšil o 30 % a je dôkazom záujmu mladých ľudí využívajúcich výhody karty o hlavné mesto. Najpopulárnejšia je jej trojdňová verzia a najpredávanejšia je medzi návštevníkmi od 26 do 40 rokov, čo nás prirodzene veľmi teší,“ hovorí A. Melicharová, predsedníčka predstavenstva BTB.
Bratislava sa pripravila na letnú sezónu dôkladne. Okrem aktívnej propagácie a otvorenia sezónnych info-pointov, získala turistická karta Bratislava Card nové 100 % zľavy zo vstupného na Hrad Červený Kameň a do Malokarpatského múzea v Pezinku. Karta tak v novej sezóne ponúka až 19 bezplatných výhod vrátane dopravy vo všetkých zónach IDS BK, vstupov do mestských veží, múzeí a galérií, či prehliadky mesta a viac ako 100 zliav do 50 %.
„Našim zámerom je, aby sa u nás cítili návštevníci vítaní, preto sa snažíme pohyb po meste zjednodušiť. BTB spustilo novinky vo WIFI pripojení po meste, ktoré po novom ponúka nielen prístup na internet, ale aj informácie o Bratislave. Aktuálne sa buduje bikesharing napomáhajúci k lepšiemu a hlavne ekologickému pohybu v meste. Myslíme aj na zájazdové autobusy, pre ktoré mesto pripravilo v spolupráci s DPB kapacitné záchytné parkovisko v Petržalke dostupné návštevníkom od 1. júna 2018 v čase od 8:00 do 17:00 a plánujú sa vybudovať aj ďalšie,“ priblížil Ján Buocik, člen predstavenstva BTB.
V meste sú pripravené rôzne podujatia ako Bratislavské korunovačné dni, Kultúrne leto a hradné slávnosti, festival Viva Musica!, či festival európskeho divadla Eurokontext a ďalšie. Nová turistická atrakcia SkyWalk je dostupná pre všetkých milovníkov adrenalínu na Moste SNP a milovníci histórie nájdu okrem iného aj novú výstavu „Premeny Bratislavy 1918-100-2018“ pri príležitosti 100. výročia vzniku ČSR, ktorú pripravilo BTB v spolupráci s Múzeom mesta Bratislavy na Hviezdoslavovom námestí počas júla. Viac o programe počas leta nájdete na www.visitbratislava.com