Ilustračná snímka Slovenská pošta, a.s.
Zákazníci Slovenskej pošty už môžu balíky a ďalšie zásielky odosielať aj prostredníctvom BalíkoBOXov. V praxi to znamená, že v BalíkoBOXoch si ľudia môžu balíky nielen vyzdvihnúť, ale prostredníctvom nich ich aj odoslať.
Novú službu pre vyšší komfort zákazníkov poskytovalo v prvom polroku 85 nových BalíkoBOXov a na jeseň pošta modernizovala informačný systém všetkých ďalších BalíkoBOXov tak, aby umožňovali nielen podaj, ale aj výdaj zásielok.
Výhody modernizovaných BalíkoBOXov:
- podaj zásielok predplatených cez elektronický podací hárok,
- možnosť vrátenia zásielok,
- prehľadnejší výber zásielok (informácia o čísle schránky, ktorá sa otvorí, znovuotvorenie schránky zadaním PIN kódu)
- zrušenie výdaja tlačenej formy potvrdenia, ktoré príde zákazníkom elektronicky na email, čím znižujeme spotrebu papiera a podporujeme ekológiu
Prostredníctvom BalíkoBOXov môžete odosielať nielen predplatené balíky, ale aj predplatené zásielky.
Zásielky viete podať cez ePodací hárok alebo cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, kde si prostredníctvom filtra vyhľadáte najbližší BalíkoBOX, ktorý vám vyhovuje. Úhradu zrealizujete v online procese podaja jednoducho kartou alebo internetbankingom. Potom už len stačí vložiť list do určenej schránky, keďže vybrané BalíkoBOXy majú aj poštové schránky.
Rast o 150 percent
Za prvých šesť mesiacov roka 2024 BalíkoBOXy zaznamenali rast zásielok o 150 percent oproti rovnakému obdobiu roka 2023. Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac.
Pri odosielaní balíkov a zásielok je dôležité správne vypísať meno, adresu a telefónne číslo adresáta. V aplikácii Slovenskej pošty môžu zákazníci ušetriť čas a jednoducho svoju zásielku cez aplikáciu podať a zaplatiť. Potom ju stačí už len vložiť do BalíkoBOXu, alebo odovzdať na pošte a jednoducho si odoslané aj doručované zásielky sledovať.