Košice tento rok nesú aj titul Európske mesto športu 2016.
Na vplyv kreativity a kreatívneho priemyslu na imidž mesta sa zameria konferencia PLACE! 2016 v Košiciach, ktorá sa uskutoční 5. mája v Kunsthalle a 6. mája v Kasárňach/Kulturparku.
"Budeme hľadať odpovede na otázky, ako dizajn a kreativita pomáhajú obchodu, ako umelecké a kultúrne podujatia spoluvytvárajú imidž miest, alebo ako môžu kultúrne centrá ovplyvňovať podnikanie, obchod či dokonca rozhodovanie v mestách," uviedol riaditeľ konferencie Michal Hladký.
Organizátor, ktorým je Inštitút kreatívnej ekonomiky, n.o., spoločne s partnermi projektu "Družba Ukrajina – Slovensko" pozvali na konferenciu popredných medzinárodných expertov. Vystúpi na nej Gideon Schmerling, riaditeľ oddelenia médií a komunikácie a hovorca samosprávy Tel-Aviv-Yafo či generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Tatra banky Michal Liday.
PLACE! je o meste, o jeho ekonomickom a sociálnom rozvoji. Prináša témy placemaking, branding, kreatívny priemysel, marketing či turizmus a na úspešných príkladoch dokazuje, že kultúra a kreativita predstavujú zásadné prvky potrebné na rozvoj a reputáciu mesta i obchodný potenciál.
Konferencia sa koná pod záštitou primátora mesta Košice Richarda Rašiho a je súčasťou projektu, ktorý je financovaný z nórskych grantov a štátneho rozpočtu SR v rámci programu cezhraničnej spolupráce Slovensko – Ukrajina: Spolupráca naprieč hranicou.