Štvrtok 28.03.2024
Dnes má meniny 
Soňa
°C
09.08.2016 04:22

Tunel Branisko by mal byť do roku 2022 dvojrúrový


Snímka zdroj: (ndsas.sk).


Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedol to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.


Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou. V júni za 24 hodín prešlo tunelom Branisko v priemere 13 060 vozidiel, pred rokom v tom istom období to bolo 10 739 automobilov.     

Predpokladá sa, že v tomto roku narastie intenzita dopravy v tuneli Branisko oproti minulému roku o 16,58 percenta. V 1. polroku sa tu na základe sčítania automobilov zvýšila intenzita dopravy medziročne o 24,24 percenta. Podľa nárastu dopravy za minulé roky NDS prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10 000 vozidiel.      

Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude postupne zvyšovať. V roku 2017 pôjde o 6679 automobilov v jednom pruhu denne, v roku 2018 to bude 7369 vozidiel, o rok neskôr už 8058 áut, v roku 2020 až 8749 vozidiel a v roku 2021 pôjde o 9439 automobilov. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10 128 vozidiel. Znamená to prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.      

"Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Doba výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019. Ak je pre nás prvoradá bezpečnosť a nechceme sa spamätať až pri škaredej mimoriadnej situácii, treba začať konať," povedal generálny riaditeľ NDS.      

Úsek Beharovce - Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 miliónov eur.

 

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
16.01.2018
Pokračovanie výstavby obchvatu Brezna je na dobrej ceste
Minister dopravy Arpád Érsek listom informoval primátora Brezna o pokračovaní v príprave prvého úseku druhej etapy obchvatu mesta. Zabezpečené sú už všetky stupne projektovej dokumentácie.
viac
17.12.2018
Združenie SK8 upozorní na kritickú dopravnú situáciu
Predsedovia samosprávnych krajov doručia Ministerstvu dopravy a výstavby SR a vláde spoločné stanovisko, v ktorom upozornia na dôležitosť dostavby diaľničného tunela Višňové a zároveň pomenujú kritické úseky ciest vo všetkých samosprávnych krajoch.
viac
28.05.2021
Po necelom roku prerazili tunel Bikoš
Po takmer roku vo štvrtok prerazili tunel Bikoš, ktorý je súčasťou 4,3 kilometra dlhého severného obchvatu mesta Prešov.
viac
27.10.2021
NDS vo štvrtok otvorí diaľničný úsek D1 s tunelom Prešov
Diaľničný úsek D1 Prešov, západ - Prešov, juh s tunelom Prešov Národná diaľničná spoločnosť (NDS) slávnostne odovzdá motoristom do užívania vo štvrtok 28. októbra o 13.00 h.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.13 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.85 %