Streda 21.08.2019
Dnes má meniny 
Jana
°C
09.08.2016 04:22

Tunel Branisko by mal byť do roku 2022 dvojrúrový


Snímka zdroj: (ndsas.sk).


Ak sa má zachovať bezpečnosť motoristov, druhá rúra diaľničného tunela Branisko by mala vodičom začať slúžiť najneskôr v roku 2022. Uviedol to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Róbert Auxt.


Nariadenie vlády o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti hovorí o tom, že ak počas projektovania prognóza na 15 rokov ukazuje, že intenzita premávky v tuneli s jednou rúrou bude presahovať 10 000 vozidiel v jednom jazdnom pruhu za deň, v čase prekročenia tejto hodnoty musí byť k dispozícii dvojrúrový tunel s jednosmernou premávkou. V júni za 24 hodín prešlo tunelom Branisko v priemere 13 060 vozidiel, pred rokom v tom istom období to bolo 10 739 automobilov.     

Predpokladá sa, že v tomto roku narastie intenzita dopravy v tuneli Branisko oproti minulému roku o 16,58 percenta. V 1. polroku sa tu na základe sčítania automobilov zvýšila intenzita dopravy medziročne o 24,24 percenta. Podľa nárastu dopravy za minulé roky NDS prognózuje, že v roku 2022 intenzita dopravy v jednom pruhu tunela Branisko pri jednorúrovom variante presiahne denný limit 10 000 vozidiel.      

Ak v roku 2014 jedným pruhom na Branisku prešlo 4719 automobilov, v roku 2015 to bolo 5161 áut a v roku 2016 sa predpokladá 6017 vozidiel. Podľa prognózy NDS sa počet automobilov na Branisku bude postupne zvyšovať. V roku 2017 pôjde o 6679 automobilov v jednom pruhu denne, v roku 2018 to bude 7369 vozidiel, o rok neskôr už 8058 áut, v roku 2020 až 8749 vozidiel a v roku 2021 pôjde o 9439 automobilov. V roku 2022 by jedným pruhom Braniska malo denne prechádzať 10 128 vozidiel. Znamená to prekročenie dopravnej intenzity, o ktorej hovorí vládne nariadenie.      

"Ak chceme vládne nariadenie o minimálnych bezpečnostných požiadavkách pre tunely v cestnej sieti rešpektovať, tak by v roku 2022 mali motoristi jazdiť aj druhou rúrou tunela Branisko. Doba výstavby sa predpokladá na tri roky, z čoho vyplýva, že ak má byť druhá rúra Braniska v prevádzke v roku 2022, stavať by sa malo začať najneskôr v roku 2019. Ak je pre nás prvoradá bezpečnosť a nechceme sa spamätať až pri škaredej mimoriadnej situácii, treba začať konať," povedal generálny riaditeľ NDS.      

Úsek Beharovce - Branisko, ľavý pás má dĺžku 7,3 kilometra a tvoria ho tri mosty a 4932 metrov dlhý tunel. Predpokladaná hodnota zákazky na vybudovanie druhej rúry tunela Branisko je aktuálne vyčíslená na približne 350 miliónov eur.

 

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
08.09.2017
Hliadky mestskej polície v blízkosti škôl dohliadajú na bezpečnú premávku
Mesto Žilina v blízkosti školských zariadení posilnilo policajné hliadky, aby dohliadli a zabezpečili plynulosť cestnej premávky, ktorá býva najmä v ranných a poobedných hodinách zhustená.
viac
16.01.2018
Pokračovanie výstavby obchvatu Brezna je na dobrej ceste
Minister dopravy Arpád Érsek listom informoval primátora Brezna o pokračovaní v príprave prvého úseku druhej etapy obchvatu mesta. Zabezpečené sú už všetky stupne projektovej dokumentácie.
viac
25.03.2018
Počas Veľkej noci začne v meste premávať cyklobus
Počas veľkonočných sviatkov začne v Nitre opäť premávať cyklobus. Sezónna linka mestskej hromadnej dopravy v Nitre C35 vyjde do ulíc po prvý raz v piatok 30. marca a premávať bude do 21. októbra.
viac
17.12.2018
Združenie SK8 upozorní na kritickú dopravnú situáciu
Predsedovia samosprávnych krajov doručia Ministerstvu dopravy a výstavby SR a vláde spoločné stanovisko, v ktorom upozornia na dôležitosť dostavby diaľničného tunela Višňové a zároveň pomenujú kritické úseky ciest vo všetkých samosprávnych krajoch.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.38 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
2.74 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.88 %