Streda 24.04.2024
Dnes má meniny 
Juraj
°C
15.04.2019 09:50

Starostovia oceňujú projekt parkovacej politiky,očakávajú ešte úpravy


Ilustračná snímka zo štvrtkovej tlačovej konferencie primátora Matúša Valla. (tasr)


Starostovia bratislavských mestských častí ocenili prípravy opatrení na zavedenie celomestskej parkovacej politiky.


Na štvrtkovej tlačovej konferencii po boku primátora Matúša Valla upozornili, že nikdy sa nezrodí systém, ktorý bude vyhovovať všetkým a niektoré detaily z predstavených navrhovaných opatrení bude ešte potrebné doladiť v odbornej diskusii, unisono však zdôrazňujú, že Bratislava celomestskú parkovaciu politiku potrebuje.       

Starostka Starého Mesta Zuzana Aufrichtová deklarovala, že starostovia mestských častí sú jednotní v podpore celomestskej parkovacej politiky. "Veríme tomuto systému, parkovacia politika je cesta ku kvalitnejším verejným priestorom čistejšiemu ovzdušiu," uviedla Aufrichtová.       

Starosta Petržalky Ján Hrčka priznal, že v niektorých veciach existujú odlišné názory, o ktorých bude potrebné na úrovni mesta a mestských častí ešte diskutovať. Zdôraznil však, že k spusteniu môže prísť až vtedy, keď bude jasná protihodnota. "Fungovať to môže len vtedy, ak za to, že platím, aj niečo dostanem, napríklad lepšiu verejnú dopravu, úsporu času, ktorú teraz trávim v aute pri hľadaní parkovacieho miesta. Ak za to nebude protihodnota, nebude to nič iné, len daň," upozornil starosta najväčšej mestskej časti Bratislavy.       

Starostka Karlovej Vsi Dana Čahojová mieni, že pri postupnom zavádzaní parkovacej politiky zostane priestor pre úpravy. Verí, že mesto bude spolu s mestskými časťami hľadať najvhodnejšie riešenia pre rozšírenie parkovacích kapacít. "Sme presvedčení, že ak v tejto oblasti dôjde k racionálnej a spravodlivej dohode medzi mestom a mestskými časťami, rezidenti rýchlo prekonajú počiatočnú nedôveru a ocenia výhody zavedenia parkovacích pravidiel," tlmočila názor mestskej časti.       

Starosta Dúbravky Martin Zaťovič vníma pozitívne, že sa plánuje zaviesť jednotný systém zastrešený magistrátom. "Samozrejme, aj tie celomestské pravidlá budú musieť zohľadniť špecifiká jednotlivých mestských častí, niekde majú problém s parkovaním počas dňa, inde zasa večer a v noci," pripomenul.       

Devínska Nová Ves je jednou z mestských častí, kde cítia potrebu regulovať parkovanie vo večerných a nočných hodinách, devínskonovoveský starosta Dárius Krajčír však upozorňuje, že mestská časť bude musieť reagovať aj na vývoj. "Len čo niekoľko mestských častí začne aplikovať parkovaciu politiku, budeme nútení to riešiť tiež, aby sme sa nestali odstavnou zónou pre tých, ktorí inde bezplatne zaparkovať nemôžu," uviedol.       

Starosta Jaroviec a predseda mestskej komisie dopravy a informačných systémov Jozef Uhler zdôraznil, že parkovacia politika je nevyhnutná, ak sa má Bratislava priblížiť k vyspelým európskym metropolám. Zároveň poukázal na to, že inak ako prostredníctvom poplatkov nemožno potrebnú reguláciu parkovania zaviesť. Myslí si zároveň, že ceny nie sú premrštené. "Verím, že sa na to budú Bratislavčania pozerať triezvo, ak si zoberieme ročnú cenu za prvé auto, je to menej ako jedna káva týždenne," skonštatoval.       

Rezidenti v Bratislave budú môcť podľa magistrátneho návrhu nových celomestských pravidiel parkovania získať na jeden byt maximálne tri rezidentské karty, ktoré ich budú oprávňovať v mieste svojho bydliska parkovať zadarmo. Za prvé auto zaplatia 49 eur, za prípadné druhé a tretie 149, respektíve 500 eur. Prvé auto bude mať okrem benefitu bezplatného parkovania v zóne trvalého bydliska rezidenta aj dvojhodinové bezplatné parkovanie v zónach iných mestských častí. Ďalším benefitom má byť 100 hodín parkovania pre návštevy domácnosti. Parkovacie zóny budú navrhovať jednotlivé mestské časti, rovnako tak i konkrétne časy, v širšom centre sa uvažuje o spoplatnení denného úseku od 8. do 20. hodiny, v mestských častiach, kde je problém skôr s večerným a nočným parkovaním, sa môže spoplatnenie týkať tejto doby. Magistrát očakáva, že k spusteniu pravidiel v prvých zónach by mohlo prísť v druhej polovici roka 2020.       

V meste by mali platiť štyri tarifné pásma za hodinové parkovanie, v centrálnej časti by sa mali v parkovacích zónach platiť dve eurá za hodinu, v okrajových štvrtiach by malo vyjsť hodinové parkovanie 50 centov. Prevádzkovateľom systému by malo byť hlavné mesto prostredníctvom vlastnej firmy.      

 

Autor: (tasr)


komentáre
SHOW ALL
podobné
20.10.2016
Finálne riešenie parkovacej politiky bude výhodné pre Bratislavčanov
V utorok (18. októbra) sa uskutočnilo zasadnutie Komisie dopravy a informačných systémov, na ktorom poslancom mestského zastupiteľstva a členom komisie primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a experti hlavného mesta a spoločnosti Deloitte predstavili model fungovania parkovacieho systému v Bratislave.
viac
02.11.2016
Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh VZN k parkovacej politike
Hlavné mesto SR Bratislava zverejnilo návrh všeobecne záväzného nariadenia (ďalej VZN), ktorým sa môže zaviesť do praxe jednotná parkovacia politika v Bratislave.
viac
28.10.2020
Vďaka regulácii parkovania vzrástol Petržalke počet obyvateľov
V bratislavskej Petržalke vzrástol po 26 rokoch počet obyvateľov s trvalým pobytom. Dôvodom bolo minuloročné spustenie miestnej parkovacej politiky.
viac
24.06.2021
Staré Mesto vstúpi do parkovacej politiky s jednou zónou
Centrálna bratislavská mestská časť Staré Mesto vstúpi do celomestskej parkovacej politiky zatiaľ s jednou zónou, a to Hlavná stanica - Blumentál.
viac
top články
24 hodín
7 dní
30 dní
partneri
anketa
Mal by sa zakázať vstup utečencov do Európy?
Áno, môžu medzi nimi byť teroristi.
77.02 %
Nie som si istý/istá, ale nemali by sme ich do SR pustiť.
3.17 %
Nie, sú to ľudia, ktorí utekajú pred hrôzami vojny a potrebujú pomoc.
19.81 %